Welcome calls i ich znaczenia w budowaniu relacji z klientami
18 września 2015
Welcome calls to nowe narzędzie marketingowe mające na celu ulepszenie współpracy z klientem w telemarketingu. Są to rozmowy telefoniczne służące przywitaniu klienta oraz poinformowaniu go o szczegółach oferty, a także przedstawieniu możliwości uzyskania pomocy. Mają dać klientowi poczucie, że wraz z zakupem produktu czy skorzystaniem z oferty stał się częścią uprzywilejowanej grupy, o którą firma dba w szczególny sposób.
Pierwsze wrażenie
Pierwszy kontakt z klientem jest nierzadko najważniejszy i w dużym stopniu decyduje o dalszej współpracy, dlatego wywarcie jak najlepszego wrażenia jest bezcenne w pracy telemarketera.
Powitanie poprzez rozmowę telefoniczną pokazuje, że klient dla firmy ma niezwykle wysoką wartość. Co więcej, jest dowodem na indywidualne podejście marki do odbiorców jej usług oraz pozwala klientowi myśleć, że konsultant, z którym rozmawia, jest jego osobistym doradcą.
Szczegóły oferty
Zakładanie, że klient jest świadomy wszystkich korzyści płynących z wyboru oferty danej firmy jest zupełnie błędnym założeniem. Klienci zazwyczaj znają ogólne warunki umowy, ale rzadko kiedy posiadają pełną wiedzę na temat profitów, jakie im przysługują.
Rozmowa powitalna jest świetną okazją, by podkreślić, co oprócz standardowej usługi można zyskać, decydując się na współpracę z marką. Tym sposobem pokażemy, ze nie tylko troszczymy się o klienta, ale też jesteśmy uczciwi i wiarygodni.
Bezcenne informacje dla firmy
Wykonując welcome calls można zebrać sporo dodatkowych informacji o klientach i ich preferencjach a także ofercie, którą im sprzedano. Dowiadujemy się, dlaczego zdecydowali się na usługę naszej firmy (a więc poznajemy słabe strony konkurencji) i co ewentualnie by w niej zmienili.
Dzięki temu będziemy w stanie wyeliminować wszelkie niedociągnięcia, wykluczyć te elementy, które mogą zniechęcać potencjalnego klienta do podpisania umowy.
Lojalny klient
Welcome calls to również świetny sposób na przywiązanie klienta do firmy. Dbając o niego, witając go w szczególny sposób minimalizujemy dystans pomiędzy telemarketerem a konsumentem. U klienta już na początku kiełkuje uczucie, że nasza firma będzie się o niego troszczyć i poświęcać mu wiele uwagi, dzięki czemu chętniej skorzysta z kolejnej usługi, którą mu zaproponujemy.