Wszystkie artykuły
15.06.2022
Emocje w rozmowach z klientem – tak czy nie?
Praca w call center jest zaliczana do posad, w których mamy codzienny kontakt z klientem. Jest to jednak dość specyficzny układ – żaden lub niemal żaden telemarketer nie ma bezpośredniego kontaktu z klientem. Cała rozmowa jest prowadzona przez telefon. A…16.05.2022
Voicebot – czym jest? Czy sprawdzi się w call center?
Jak unowocześnić call center? Porady w tym temacie obejmują przede wszystkim zachętę do korzystania z nowych technologii. Obok takich rozwiązań jak omnichannel czy system CRM, często pojawia się temat voicebotów. To rozwiązanie, które może być rozwiązaniem niektórych problemów, z jakimi…14.04.2022
Nowoczesne call center. Jakie funkcjonalności powinny się w nim znaleźć?
Branża call center w Polsce i na świecie stale się rozwija. Nowoczesny telemarketing coraz mniej przypomina sale znane z amerykańskich filmów sprzed lat. Dziś bliżej im do contact center niż szeregu biurek, zza których wydzwania się do klientów. Automatyczne dzwonienie,…15.03.2022
Omnichannel a call center. Jak telemarketing powinien współpracować z innymi kanałami obsługi klienta?
Call center to branża, której historia niedługo dobije do stu lat. Wciąż odgrywa jednak ważną rolę na rynku, pozwalając na usprawnienie komunikacji na linii klient – firma. Jej atuty nie maleją między innymi dlatego, że dynamicznie dostosowuje się do nowych…15.02.2022
Uniwersalne pomysły, które sprawdzą się w każdym call center
Rozwój firmy jest priorytetem niemal każdego właściciela call center. Polska wciąż pozostaje wdzięcznym rynkiem dla tego typu działalności. By jednak radzić sobie na rynku, trzeba skupiać się na skutecznych rozwiązaniach i nie zamykać na nowe pomysły. Każde call center jest…15.01.2022
5 cech idealnego telemarketera, czyli pracownik call center, o jakim marzysz
Dobry pracownik to skarb w każdej firmie, bez względu na branżę. Telemarketer jest jednak stanowiskiem specyficznym. Z jednej strony bowiem do tej branży trafiają często osoby, które szukają zajęcia dorywczego bądź tylko “na chwilę”. Z drugiej jednak ta praca wcale…15.12.2021
Jak założyć małe call center? Czy to się opłaca?
Na rynku call center znajduje się coraz więcej dużych firm, które współpracują z największymi korporacjami. Oferują swoje usługi przede wszystkim w największych miastach, często obsługują tysiące połączeń dziennie. Nie wszyscy chcą jednak korzystać z oferty takich molochów. Dotyczy to przede wszystkim…15.11.2021
Jak nagrać rozmowę w call center? Przepisy i techniki, które warto poznać
Nagrywanie rozmów call center to temat, który często zajmuje telemarketerów. Z jednej strony dzięki nagraniom można łatwiej podnosić jakość rozmów i rozstrzygnąć ewentualne konflikty z klientami. Z drugiej wątpliwości unoszą się nad przepisami prawa oraz sposobem odsłuchu i oceniania rozmów…15.10.2021
Call center na dłużej. Jak rozwijać pracowników?
Kiedy zatrudniamy nowego pracownika, najbardziej pożądanym rozwiązaniem jest sytuacja, w której od razu jest on w stanie przejąć wszystkie powierzone mu obowiązki. W praktyce niemal zawsze potrzebny jest jednak okres na wdrożenie nowego podwładnego. Z czasem jednak można liczyć na…15.09.2021
Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Technika minimalizacji w call center
Jak sprzedawać w call center? To pytanie, które od lat nurtuje kolejne pokolenia telemarketerów. W przypadku wielu call center głównym zadaniem pracowników jest bowiem właśnie takie zaprezentowanie klientowi usługi czy towaru, by namówić go do zakupu czy też podpisania umowy.…15.08.2021
Zainteresowanie drogą do sprzedaży. Jak rozpocząć rozmowę telefoniczną?
Sprzedaż przez telefon jest solą branży call center. To właśnie na nią często liczą firmy, które wiążą się z agencjami telemarketingowymi. Rozmowa telefoniczna z klientem należy więc do najbardziej pożądanych umiejętności wszystkich pracowników call center. Poradniki dla osób zatrudnionych w…16.07.2021
Jak dostać pracę w call center? Najważniejsze wymagania, jakie musisz spełnić
W młodości każdy z nas rysuje w głowie swoją przyszłą ścieżkę kariery. Wśród wymarzonych zawodów pojawiają się te związane z telewizją, sportem czy estradą, ewentualnie zawodami zaufania społecznego, takimi jak lekarz, sędzia czy nawet strażak. Na tym etapie celem raczej…15.06.2021
Praca w telemarketingu: pięć porad, jak poprawić komfort pracownika
Zawodem coraz częściej wybieranym przez młode osoby jest telemarketing. Praca w tej branży cieszy się zainteresowaniem oczywiście także i wśród starszych osób, które uwielbiają codzienny kontakt z klientem. W obu przypadkach, niezależnie od wieku, konieczne jest zadbanie o komfort w…14.05.2021
Zdalne call center – czy zda egzamin w trudnych czasach?
Pandemia zmieniła nasze życie bardziej, niż jeszcze niedawno mogliśmy się tego spodziewać. Wiele osób musiało na nowo odnaleźć się na rynku pracy, ale zmiany dotknęły również zasady działania firm w wielu branżach. Nie inaczej było z telemarketingiem. Z powodu ograniczeń…15.04.2021
Praca w call center – jak walczyć z rutyną?
Praca telemarketera wciąż bywa obciążona górą stereotypów. Wiele osób uważa ją za zajęcie dobre jedyne na chwilę, inne uważają, że nie sposób w niej dobrze zarobić. Część osób niemal zastanawia się, czy praca w call center jest szkodliwa. Czy w…15.03.2021
Skargi klientów na obsługę w call center. Jak temu zaradzić?
Praca w call center może być ciekawym wyzwaniem i źródłem niezłego zarobku, nie należy jednak do najłatwiejszych. Wielu telemarketerom problemy sprawiają zwłaszcza skargi klientów, którym często towarzyszy spore zdenerwowanie, co ma duży wpływ na nastawienie dzwoniącej osoby. Co jednak, kiedy…15.02.2021
Video contact center – czym różni się od tradycyjnych centrów telemarketingu?
Branża call center stale ewoluuje, poszukując jak najbardziej efektywnych sposobów dotarcia do klienta. Centrale telemarketingowe od początku opierały się na rozmowach telefonicznych, to od nich zresztą zaczerpnęły swoją nazwę. Współcześnie coraz większa część komunikacji w takich placówkach odbywa się również…15.01.2021
Praca dla studentów? Fakty i mity na temat zatrudnienia w call center
Mimo że lata mijają i branża dynamicznie się zmienia, praca w call center nadal nie jest uważana za zbyt prestiżową. Wiele osób traktuje ją jedynie jako źródło dorywczego zarobku, nie widząc w niej dla siebie perspektyw rozwoju. Inni wciąż postrzegają…14.12.2020
Najgorsze błędy telemarketerów. Czego unikać za wszelką cenę?
Praca telemarketera dla jednych jest ciekawą przygodą, dla innych początkiem rozwoju w branży, a dla niektórych tylko przystankiem w karierze zawodowej, o którym chcą jak najszybciej zapomnieć. Bez względu na podejście do pracy na tym stanowisku, błędy popełniane przez telemarketerów…16.11.2020
Nowoczesny telemarketing w firmie. Jak go zorganizować?
Branża call center jest obecna na rynku od 90 lat. W tym czasie techniki kontaktów z klientami mocno ewoluowały, a rozpowszechnienie się internetu przyniosło w tej materii prawdziwą rewolucję. Współczesne centra nie mają zbyt wiele wspólnego z pierwszymi, funkcjonującymi w…15.10.2020
Praca w call center. Co robić, by nie była tylko przystankiem w Twojej karierze?
Telemarketing przez wielu wciąż nie jest traktowany jako ciekawa praca i możliwość dochodowej ścieżki kariery. W ostatnich latach ta branża dynamicznie się jednak rozwija i nie polega już jedynie na usilnym przekonywaniu klientów do zamówienia konkretnego produktu czy usługi. Centra…15.09.2020
Jak zmieniał się telemarketing? Kilka słów o historii branży
Biznes na całym świecie szuka rozmaitych kanałów do kontaktowania się z klientami, zarówno tymi obecnymi, jak i potencjalnymi. Od lat popularne są reklamy, które docierają do ludzi za pośrednictwem coraz bardziej nowoczesnych nośników. To właśnie w służbie biznesu powstały również…14.08.2020
Call center wstępem do kariery. Dlaczego warto zacząć pracę w tej branży?
Praca w call center przez wiele osób jest traktowana po macoszemu. Pogardliwie nazywa się ją “pracą na słuchawkach”, a część osób broni się przed zatrudnieniem w tej branży rękami i nogami. Tymczasem namolni i denerwujący klientów konsultanci przechodzą do przeszłości,…15.07.2020
Telemarketing nie dla każdego. Na co zwracać uwagę w czasie rekrutacji konsultantów?
Branża call center bywa lekceważona i nazywana “pracą dla studentów”. Może być jednak wstępem do ciekawej kariery zawodowej i stworzyć spore możliwości rozwoju. Tyle że najpierw trzeba taką pracę dostać, sprawiając dobre wrażenie na rekruterach. Wbrew obiegowej opinii nie każdy…15.06.2020
Jak efektywnie obsłużyć klienta? Popraw skuteczność pracy w call center
Uruchomienie własnego call center lub korzystanie z zewnętrznych agencji telemarketingu może mieć różne cele. Jednym z najważniejszych jest jednak efektywna obsługa klienta. Kiedy telemarketer będzie w stanie skutecznie komunikować się z klientem i rozwiązać jego problem, dużo łatwiej będzie realizować…14.05.2020
Prawidłowa dykcja w call center – jak ją trenować?
Praca telemarketera opiera się przede wszystkim na mówieniu i słuchaniu. Kluczem do osiągnięcia sukcesu są prawidłowe proporcje pomiędzy obiema czynnościami. Mimo wszystko obowiązek prowadzenia rozmowy spoczywa zdecydowanie na barkach wykonującego połączenie, który musi być do tego odpowiednio przygotowany. Jedną z…15.04.2020
Największe korzyści, jakie wyniesiesz z pracy w telemarketingu
Dla wielu osób praca w telemarketingu nie jest szczytem marzeń. Część ludzi na samo wspomnienie takiej formy zatrudnienia odżegnuje się od niej z całych sił. Tyle że pracę w call center najczęściej i najgłośniej krytykują ci, którzy sami nie mieli…17.03.2020
Jak zapobiec częstej rotacji pracowników w call center?
Call center to dla wielu osób tzw. pierwsza praca lub tymczasowy przystanek. Wiele firm telemarketingowych boryka się z problemem częstej rotacji pracowników, nie mając pomysłu na skuteczne zatrzymanie tego procesu. Dlatego podpowiemy Ci, jak możesz temu zapobiec.…18.02.2020
6 umiejętności miękkich, które rozwiniesz dzięki pracy w call center
Zatrudniając się jako konsultant telefoniczny, możesz liczyć na zdobycie cennego doświadczenia zawodowego oraz wielu kompetencji pożądanych na rynku pracy. Przedstawiamy 6 umiejętności miękkich, które rozwiniesz dzięki pracy w call center. Umiejętności miękkie w call center Praca na słuchawce opiera się…14.01.2020
Chatboty – przyszłość call center
Chatboty są przyszłością branży call center. Coraz więcej firm decyduje się na ich wdrożenie, dostrzegając korzyści, jakie za sobą niosą. Technologia ta nie tylko redukuje koszty działalności, ale dodatkowo podnosi poziom satysfakcji klientów. To kolejny krok w rozwoju branży, podobnie…10.12.2019
Czy opłaca się zatrudniać zdalnych pracowników w call center?
Wiele przedsiębiorstw coraz chętniej pozyskuje osoby gotowe do wykonywania obowiązków w systemie Home Office. Czy jest to możliwe również wśród konsultantów na słuchawce? Sprawdzamy, czy opłaca się zatrudniać zdalnych pracowników w call center.…13.11.2019
Techniki sprzedaży przez telefon – część VI: technika drzwiami w twarz
Klienci często odrzucają oferty telemarketerów, gdyż bez żadnego punktu odniesienia wydają się one niekorzystne. Sprzedaż telefoniczna techniką drzwiami w twarz daje porównanie, pod którego wpływem zakup dobra lub usługi staje się atrakcyjną okazją.…16.10.2019
Jak poradzić sobie z trudnym klientem?
Pracując w call center prędzej czy później będziesz musiał zmierzyć się z trudnym klientem – osobą zdenerwowaną, rozczarowaną produktem lub usługą, liczącą, że jej problem zostanie rozwiązany szybko i bez zbędnych formalności. Podpowiadamy, jak radzić sobie z gniewem i złością…12.09.2019
RODO a call center – jak spełnić obowiązek informacyjny?
Branża telemarketingowa jest ściśle związana z przetwarzaniem danych osobowych. Te od maja 2018 roku reguluje RODO. Dlatego każde call center i jej pracownicy powinni wiedzieć, jak właściwie spełnić obowiązek informacyjny, szczegółowo określony w nowych przepisach.…14.08.2019
6 niezbędnych pozycji na checkliście pracownika call center
Pracownicy call center coraz częściej porzucają schematyczne skrypty na rzecz checklisty, która daje im więcej możliwości dopasowania do rozmówcy i pozwala lepiej skupić się na budowaniu relacji. Aby była naprawdę pomocna i użyteczna, powinna zawierać kilka niezbędnych elementów. Oto one!…17.07.2019
Koło zakupowe, czyli jak podejmują decyzje Twoi klienci?
Człowiek po drugiej stronie słuchawki jest taki sam jak Ty: ma różne potrzeby, które chce zaspokoić, miewa wątpliwości i może być podejrzliwy. Jeśli chcesz odnieść sukces w call center, musisz zrozumieć, w jaki sposób podejmuje on decyzje i jak należy…18.06.2019
5 branż, w których warto wdrożyć usługi call center
W wielu branżach aktywna sprzedaż bezpośrednia uchodzi za najważniejszy element działalności, niezbędny do pozyskania nowego klienta lub utrzymania stałego. W innych (a czasem i tych samych) ogromne znaczenie ma jakość i skuteczność konsultantów, gotowych pomóc w rozwikłaniu najróżniejszych problemów. Gdzie…13.05.2019
Techniki sprzedaży przez telefon: część V – technika kanapki
Sprzedając w call center, masz obowiązek informować klienta o wszystkich najważniejszych szczegółach cenowych produktu lub usługi, które oferujesz wraz z formalnościami i warunkami. Te niestety budzą obiekcje i zniechęcają do zakupu. Należy więc wpleść je zgrabnie w prezentację tak, aby…19.04.2019
Awans, i co dalej? 5 nowych obowiązków team leadera w call center
Kompetentny lider zespołu call center znacznie poprawia jakość pracy oraz morale pracowników. Na czym powinien się skupić i czym kierować się w działaniach, by prawidłowo wykonać swoje zadanie?…20.03.2019
4 funkcje skryptu, które wykorzystasz podczas pracy w call center
Skrypt, czyli scenariusz rozmowy z klientem, to nieodzowny atrybut każdego telemarketera – niezależnie od stażu pracy czy umiejętności. Sprawdź, do czego przydaje się skrypt i w jakich sytuacjach warto się nim wspomóc!…22.02.2019
Jak zorganizować stanowisko pracy w call center?
Biuro call center to miejsce, w którym pracownik powinien czuć się komfortowo, bez względu na zakres obowiązków. Jednoczesna praca na komputerze i telefonie, monotonia pracy, zbyt krótkie przerwy między rozmowami – wszystko to potrafi dać się we znaki, jednak prawidłowo…16.01.2019
Jakie możliwości rozwoju zawodowego daje Ci praca w call center?
W ogłoszeniach o pracę często przewija się fraza „mile widziane doświadczenie w call center”. Pracodawcy wiedzą bowiem, że taki pracownik jest przeszkolony, komunikatywny i nie boi się ciągłych wyzwań. Oprócz możliwości odkrycia swojego potencjału praca w call center oferuje szkolenia…17.12.2018
Jak prowadzić rozmowę w call center, aby usłyszeć to, co ważne?
Wzajemne zrozumienie na linii klient-konsultant to klucz do sukcesu w branży call center. Poznaj kilka trików, które pomogą Ci zebrać komplet informacji potrzebnych do „skrojenia” oferty na miarę potrzeb swojego rozmówcy!…22.11.2018
3 powody, przez które nie finalizujesz transakcji w call center…
… I sposoby, jak temu zaradzić!…17.10.2018
4 zadania dobrego lidera zespołu call center
Dobry manager zespołu call center jest kimś więcej, niż szefem. Merytoryczne i psychiczne wsparcie zespołu, mediacje w konfliktowych sytuacjach, diagnoza i rozwiązywanie bieżących problemów – to tylko niektóre z wyzwań czekających na lidera teamu. Jeśli i Ty stajesz w ich…18.09.2018
Prognozy rozwoju branży call center
Jak będzie wyglądała przyszłość call center? Przedstawiamy cztery trendy, które już niedługo zdominują rynek centrów obsługi telefonicznej!…17.08.2018
Techniki sprzedaży przez telefon – część IV: storytelling
Jak zbudować historię, która w kilka chwil pozwoli zbudować zainteresowanie klienta? Wykorzystaj umiejętność opowiadania niesamowitych historii – storytelling, by poprawić swoje wyniki sprzedażowe w call center.…13.07.2018
Motywacja w call center – 6 sposobów na wsparcie pracowników
Wskaźniki KPI spadają, a pracownicy call center cichną i spuszczają głowy? Mniejsza efektywność wiąże się często ze spadkiem motywacji, a Ty jako lider zespołu masz na nią duży wpływ. Zobacz, co możesz zrobić, aby naprawić morale załogi!…18.06.2018
6 cech dobrego telemarketera
Stawiasz pierwsze kroki w sprzedaży telefonicznej? Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy zestaw sześciu cech, które pozwolą Ci poczuć się w call center jak ryba w wodzie!…17.05.2018
Jak dbać o głos podczas pracy w call center?
Praca w call center wiąże się ze znacznym obciążeniem aparatu mowy. Bolesne chrypki, suchość i powracające zapalenia gardła skutecznie utrudniają komunikację z klientami, co oczywiście wpływa na pogorszenie wyników sprzedażowych. Jak ochronić struny głosowe przed negatywnymi skutkami długotrwałej eksploatacji?…16.04.2018
4 triki sprzedażowe, które poprawią Twoją skuteczność
Wykonałeś już setki połączeń, a Twoje wyniki sprzedażowe w dalszym ciągu stoją w miejscu? Zrób sobie chwilę przerwy, zaparz ciepły napój i zapoznaj się z naszymi patentami na skuteczne prowadzenie rozmów telefonicznych.…08.03.2018
Call center – branżowe trendy na nowy rok
Pierwsze miesiące nowego roku to doskonały moment na wprowadzenie zmian, umożliwiających dynamiczny i zrównoważony rozwój firmy. To także okres konfrontacji wiedzy specjalistycznej z nowymi trendami, których efektem są liczne analizy i wizualizacje. W jakim kierunku podąża obecnie rynek call center?…07.02.2018
Wzrok, słuch, ruch – jak oddziaływać na zmysły klienta w rozmowie telefonicznej?
Istnieją dwa podstawowe rodzaje komunikacji międzyludzkiej – werbalna i niewerbalna. Każda z nich oddziałuje na poszczególne zmysły, popychając nas do podjęcia określonych decyzji. Tendencja ta pozwoliła na wyszczególnienie trzech podstawowych typów klienta: wzrokowiec, słuchowiec i kinestetyk. Jak wykorzystać tę wiedzę…21.01.2018
Techniki sprzedaży przez telefon – część III: technika wizualizacji
Podejmując decyzje sprzedażowe, korzystamy aktywnie ze wszystkich zmysłów – wzroku, dotyku, a jeśli to potrzebne, węchu i smaku. Jako sprzedawca w call center Twoim jedynym orężem są słowa. Aby efektywnie sprzedawać, w toku rozmowy musisz jak najbardziej sugestywnie odwołać się…15.12.2017
Techniki sprzedaży przez telefon – część II: 6 reguł Cialdiniego
Reguły wywierania wpływu na ludzi, przedstawione w bestsellerowej książce Roberta Cialdiniego pod tym samym tytułem, znajdują powszechne zastosowanie we wszystkich kanałach sprzedaży – także w call center. Na czym polegają owe reguły i jak wykorzystać je w sprzedaży?…16.11.2017
4 techniki zadawania pytań w rozmowie z klientem
Aby skłonić klienta do zakupu, musisz zaproponować mu ofertę jak najbardziej zgodną z jego potrzebami. Rozmowa za pośrednictwem call center pozwoli Ci rozpoznać owe potrzeby. Umiejętnie zadane pytania zapewnią Ci zdobycie wszystkich niezbędnych informacji, a co nie mniej ważne –…18.10.2017
Techniki sprzedaży przez telefon – część 1: model AIDA
Choć nazwa modelu AIDA może brzmieć znajomo, nie należy łączyć jej ani z tytułem opery, ani z popularnym wschodnim imieniem. AIDA to akronim złożony z pierwszych liter angielskich słów: Attention-Interest-Desire-Action. Uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie – to kolejne etapy Twojego procesu…13.09.2017
Marketing bez nacisku – jak sprzedawać, by klient sam chciał kupować?
Nikt nie lubi podejmować decyzji pod presją, a w procesie sprzedaży takt i wyczucie mają szczególnie duże znaczenie. Chcesz sprzedawać skuteczniej? Nie naciskaj – pomóż klientowi zdecydować o zakupie samodzielnie.…16.08.2017
Opinie klientów a skuteczność sprzedaży w call center
Obecnie, kiedy na rynku konsumenckim dostępne są produkty i usługi wielu firm, klienci muszą dokładnie analizować swoje decyzje zakupowe, aby dokonywać właściwych wyborów. Dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu coraz większą popularność zyskują fora, sklepy internetowe oraz serwisy gromadzące opinie klientów.…25.07.2017
Co nowego w call center? Przegląd branżowych trendów
Branża call center nieustannie się zmienia, a nowe trendy w obsłudze odpowiadają na zapotrzebowanie klientów. Oszczędność czasu, szeroki wybór form kontaktu, łatwy i szybki dostęp do informacji – to obecnie najważniejsze cechy charakteryzujące udaną transakcję. 1. Wielokanałowość O strategii omnichannel…19.06.2017
Welcome call – 5 zasad skutecznej rozmowy
Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz. Przebieg rozmowy powitalnej – welcome call – ma niebagatelne znaczenie dla zadowolenia klienta i wyników sprzedaży call center. O czym należy pamiętać, by pierwszy kontakt zakończył się sukcesem?Angielski termin welcome call (cold call)…31.05.2017
Personalizacja obsługi klienta a CX
To klienci napędzają efektywną sprzedaż i rozwój firmy, dlatego warto zadbać, by każdy z nich czuł się wyjątkowo. Personalizacja obsługi jest jednym z najważniejszych czynników, budujących pozytywne doświadczenie klienta w kontakcie z firmą.…28.04.2017
Jak sprzedawać przez telefon? 4 warunki efektywnej sprzedaży telefonicznej
Co zrobić, aby poprawić wyniki sprzedaży za pośrednictwem call center? Oczywiście, ostateczna decyzja o zakupie należy do klienta, ale i sprzedawca ma w tej kwestii sporo do zrobienia. Przeczytaj, do kogo kierować ofertę i jak prowadzić rozmowę, by osiągnąć zadowalające…16.03.2017
Omnichannel, czyli wielokanałowa komunikacja z klientem
Telefoniczna obsługa klienta to skuteczna forma komunikacji, lecz współczesne trendy w marketingu rekomendują rozszerzenie jej o inne kanały łączności. Czym jest omnichannel i dlaczego warto przekształcić call center w contact center?…13.02.2017
3 najczęstsze błędy telemarketerów, czyli co najbardziej irytuje klientów?
Tarcia na linii klient-konsultant zdarzają się w każdym call center, lecz odpowiedzialność za ewentualne konflikty spoczywa przede wszystkim na Tobie. Jakie zachowania telemarketerów najbardziej irytują klientów i jak prowadzić rozmowę, by rozmówca nie zakończył jej nerwowym trzaśnięciem słuchawką?…13.01.2017
Sprzedaż przez telefon – jak ją zorganizować krok po kroku?
Dział telemarketingu można stworzyć w swojej firmie krok po krok. Pytanie, które trzeba sobie wówczas zadać, brzmi: czy posiadam czas, miejsce, odpowiednie zasoby ludzkie oraz fundusze. I czy wykonywanie dziesiątek telefonów w ciągu dnia do klientów jest na pewno tym,…13.12.2016
Call center od A do Z: część II – zapożyczenia
Branża call center prężnie rozwija się na całym świecie, dlatego specjalistyczne słownictwo pełne jest zapożyczeń z języka angielskiego, zrozumiałego w każdym zakątku globu. W drugiej części naszego słowniczka wyjaśniamy kilka najpopularniejszych pojęć.…13.11.2016
Call center od A do Z: część I – akronimy i skróty
Jeśli pracujesz w call center i czytasz branżową literaturę, z pewnością często trafiasz na zapożyczenia z języka angielskiego lub tajemnicze, obco brzmiące skróty. Co zrobić, gdy nie jesteś pewny znaczenia któregoś z pojęć? Sięgnij do naszego słowniczka, a każdy termin…13.10.2016
Trendy w obsłudze klienta
Przed erą e-sklepów i social mediów obsługa klienta polegała na uprzejmej rozmowie z klientem podczas jego wizyty w salonie a także na wysłaniu mu od czasu do czasu katalogu z ofertą. Później przyszły czasy obsługi telefonicznej. W nowoczesnym świecie samo…13.09.2016
Dlaczego warto dbać o CX?
Customer Experience ma ogromny wpływ na ocenę Twojej firmy, nawet jeśli nie jesteś jeszcze świadomy istnienia tego zjawiska. Doświadczenia klientów powstają bowiem niezależnie i samodzielnie po każdym kontakcie z usługodawcą. Warto zatroszczyć się o jakość tych doświadczeń – utrzymanie wysokiego…22.08.2016
3 powody, dla których warto wdrożyć kampanie sms’owe
Zastanawiasz się nad wdrożeniem w firmie kampanii sms’owych, ale nie wiesz, czy mają one sens? Mają. Według badań aż 97% Polaków korzysta z wiadomości tekstowych, a aż 70% wysyła sms’y codziennie. Dla Ciebie oznacza to ogromne możliwości, pod warunkiem, że…20.07.2016
4 zasady, które pomogą Ci zrobić dobre wrażenie przez telefon
Rozmowy telefoniczne w call center z klientami, zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi, nigdy nie są łatwe. Nie można liczyć na takie czynniki jak rozładowujący napięcie uśmiech, profesjonalny wygląd czy gestykulacja. Jest jednak kilka rzeczy, które można zrobić, by wywrzeć na…28.06.2016
Utrzymanie klienta – jak to robić dobrze i skutecznie?
Każdy pozyskany klient to dla firmy sukces. Dążąc do rozwoju i mocnej pozycji na rynku warto jednak pamiętać nie tylko o zdobywaniu nowych klientów, ale i utrzymaniu tych dotychczasowych. Zwłaszcza, że z punktu widzenia ekonomii jest to o wiele mniej…27.05.2016
Call center – 3 fakty, które warto znać
Oczekiwania klientów rosną, a ich obsługa zmienia się bardzo dynamicznie. Co warto zmienić, jakie czynniki wziąć pod uwagę, by być firmą konkurencyjną na rynku?…29.04.2016
Pozyskanie klienta w call center- jak to robić dobrze?
Pozyskanie nowego klienta przez telefon to spore wyzwanie. Dlaczego? Bo klienci bardzo często mają niezbyt dobre doświadczenia związane z tą formą kontaktu z firmą. Bo nie znają produktu lub usługi, jakie im oferujemy. Bo nie mają w danej chwili czasu…24.03.2016
Książki o telemarketingu, które warto przeczytać
Chcesz, by Twoje call center działało jeszcze sprawniej? Zastanawiasz się, jak doszkalać, motywować i sprawdzać efektywność pracowników? Szukasz dobrych wzorców działania, które pomogą Ci stać się czołowym graczem na rynku? A może jesteś telemarketerem i zastanawiasz się, co zrobić, by…22.02.2016
Customer Experience – jak poprawić doświadczenia Twoich klientów?
Customer Experience to ogół wrażeń, odczuć, jakich klient doświadcza w kontakcie z Twoją firmą i sposób, w jaki ją postrzega. Oczywistą sprawą jest, że każda marka chce, by doświadczenia te były jak najlepsze, a klient w przyszłości z chęcią wybierał…29.01.2016
Call center a contact center
W czasach, gdy niemal każda firma obecna jest w Internecie, a potencjalni klienci kontaktu z marką szukają już nie tylko drogą telefoniczną, ale też poprzez pocztę elektroniczną, blogi, czaty, komunikatory, warto pomyśleć o rozbudowie zakresu działania call center. Rozwinięciem tego…16.12.2015
Jak zmierzyć skuteczność Call Center?
Osiąganie jak najlepszych wyników powinno być głównym celem nie tylko każdego pracodawcy, lecz także pracownika. Praca w call center dla wielu może wydawać się niewymierna. Tak jednak nie jest. By jasno określić słabe i mocne strony przyjętej strategii, efektywność pracowników…23.11.2015
Zarządzanie jakością w telemarketingu
Jeśli chcemy, by nasze call center się rozwijało, a poziom satysfakcji odczuwany przez klientów był coraz wyższy, musimy kontrolować jakość usług i obsługi klienta oferowaną przez nas w danej chwili. A kontrola możliwa jest tylko wówczas, gdy stosowane przez nas…19.10.2015
Windykacja przez telefon
Relacje z klientami nie zawsze są łatwe. Zdarza się, że osoby korzystające z usług firm call center nie płacą faktur w wyznaczonym terminie. Co można zrobić w takiej sytuacji? Wykorzystać telefon do windykacji należności.…18.09.2015
Welcome calls i ich znaczenia w budowaniu relacji z klientami
Welcome calls to nowe narzędzie marketingowe mające na celu ulepszenie współpracy z klientem w telemarketingu. Są to rozmowy telefoniczne służące przywitaniu klienta oraz poinformowaniu go o szczegółach oferty, a także przedstawieniu możliwości uzyskania pomocy. Mają dać klientowi poczucie, że wraz…14.08.2015
Obsługa połączeń przychodzących cz.2
Skuteczna obsługa połączeń przychodzących stanowi ważną część działań firm oferujących sprzedaż wysyłkową oraz biur podróży. W obu przypadkach jej zadaniem jest usprawnienie procesu zakupowego, udzielenie klientowi wyczerpującej informacji na temat usług i produktów oraz zadbanie o wizerunek marki. Telefon może…13.07.2015
Obsługa połączeń przychodzących cz.1
Działania związane z telemarketingiem mogą odbywać się dwukierunkowo. W pierwszym wypadku to sprzedawca nawiązuje kontakt z przyszłym klientem i stara się przekonać go do skorzystania z oferty. W drugim to klient dzwoni do telemarketera w celu rozwiązania problemu lub zamówienia…30.06.2015
Jak wyszkolić dobrego telemarketera?
Zanim zapoznamy telemarketera z ofertą firmy, podpowiemy, jak reagować na konkretne sytuacje i co mówić, powinniśmy nauczyć go, jak właściwie posługiwać się głosem oraz jak słuchać klienta. Głos i umiejętność słuchania to narzędzia, które decydują o skuteczności działań w branży…26.05.2015
Uczciwość w telemarketingu – dlaczego się opłaca?
Sprzedawcy mają jeden nadrzędny cel: sprzedawać. Ich szefowie nie oceniają ich przecież za uprzejmość w stosunku do klientów, zaangażowanie czy umiejętność prowadzenia rozmowy, ale za osiągane wyniki. W efekcie telemarketerzy chwytają się różnych, nie zawsze uczciwych metod: obiecują korzyści, których…17.04.2015
Dlaczego osoba, do której dzwonimy, odkłada słuchawkę i jak temu zapobiec?
Telemarketer w ciągu dnia wykonuje dziesiątki telefonów do obecnych i potencjalnych klientów. Niestety, większość z nich kończy się odłożeniem słuchawki przez rozmówcę. Zdarzają się również sytuacje, w których poirytowany klient decyduje się powiedzieć telemarketerowi, co myśli o jego pracy i…19.03.2015
Jak zbudować dobrą bazę danych?
Dobra baza danych to klucz do sukcesu. Zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży, poprawia efektywność kampanii promocyjnych i badań marketingowych. Dzięki niej konsultanci call center nie wykonują setek przypadkowych telefonów dziennie, ale rozmawiają z osobami, które faktycznie mogą być zainteresowane danym produktem.…20.02.2015
Rozmowa rekrutacyjna na konsultanta telefonicznego – co powinieneś wiedzieć?
W powszechnej świadomości praca w call center należy do tych, które stosunkowo łatwo zdobyć, ale z którymi raczej trudno związać się na dłużej. W efekcie, o stanowisko konsultanta telefonicznego bardzo często ubiegają się osoby, które dopiero zaczynają swoją zawodową karierę.…21.01.2015
Jak wygląda praca w call center?
Ofert pracy na stanowisku telemarketera w sieci nie brakuje. Powód? Po pierwsze, branża call center rozwija się bardzo dynamicznie, gdyż w czasach globalnej wioski i przyspieszenia życia, zakupy przez telefon są niezwykle wygodne. Po drugie, rotacja pracowników w działach telemarketingowych…22.12.2014
Skrypt rozmowy telefonicznej – dlaczego jest taki ważny?
Dobry i skuteczny telemarketer nie powinien działać i zachowywać się jak maszyna oraz brzmieć tak, jakby wszystko czytał z kartki. Równocześnie jednak, niczym najlepszy uczeń, wszystko powinien mieć „wykute na blachę”, gdyż niedoinformowanie, brak reakcji, podawanie informacji w sposób chaotyczny…01.12.2014
Badania marketingowe przez telefon cz. II
„Dziękuję, nie jestem zainteresowany”- to odpowiedź, jaką słyszy w słuchawce większość marketerów. Taki los pracownika infolinii? Niekoniecznie. Bo choć sytuacji tej trudno całkowicie uniknąć, można ją zminimalizować. Wystarczy przeprowadzić badania grupy docelowej. I dzwonić wyłącznie do osób, które mogą być…31.10.2014
Badania marketingowe przez telefon cz. I
Telemarketing to doskonałe narzędzie badawcze. Pozwala ocenić poziom satysfakcji klienta z usługi, stopień rozpoznawalności marki czy, jeśli mamy zamiar wprowadzić nowy produkt, rynkowy potencjał. Co jednak najważniejsze, badania prowadzone przez telefon w przeciwieństwie do ankiet papierowych czy wypełnianych online, dają…25.09.2014
Dlaczego dobry telemarketer powinien umieć słuchać?
Osobom, które zaczynają pracę w telemarketingu czasami wydaje się, że ich jedynym zadaniem jest przeczytanie sprytnie skonstruowanej regułki, która zachęci klienta do zakupu produktu. Tak jednak nie jest. Oczywiście, zainteresowanie klienta ofertą jest istotne. Ale jeszcze ważniejsze jest to, by…26.08.2014
Mowa. Podstawowa umiejętność profesjonalnego telemarketera
Bardzo trudno jest zrobić dobre wrażenie. Zwłaszcza wtedy, kiedy nie można użyć całego uroku osobistego jakim dysponujemy. Telemarketer ma tylko jedno narzędzie, którym może zdobyć sympatię klienta – głos. To, co mówi i jak mówi, ma zatem ogromne znaczenie. Jak…17.07.2014
Jak rozmawiać z klientami przez telefon? Przydatne wskazówki.
Telefoniczny kontakt z klientem – prędzej czy później każdy z nas zostaje postawiony przed tym zadaniem. Nawet jeśli na co dzień nie pracuje się w telemarketingu, tylko np. w niewielkiej agencji reklamowej.…24.06.2014
Infolinia przyjazna klientom
Na stronach firm coraz częściej można znaleźć informacje, że otrzymały one tytuł firmy przyjaznej klientom. A w sieci coraz częściej można znaleźć klientów, którzy z tymi informacjami polemizują. I to przywołując konkretne argumenty.…14.05.2014
Jak radzić sobie ze zdenerwowanym rozmówcą?
Zdenerwowany, niezadowolony klient, który podczas rozmowy wyładowuje swoją złość na konsultancie to nieprzyjemna sytuacja. Rozwiązania są dwa: można ją zaostrzyć lub załagodzić. Jak się zachować i co zrobić, by klient nie rzucił słuchawką?…05.05.2014
Jak przezwyciężyć lęk przed dzwonieniem?
Rozmowy z klientami to istotny element pracy większości osób, a w przypadku telemarketerów nie tylko część, ale po prostu esencja. Niektórym przychodzą one z łatwością. U innych budzą obawy. Tak naprawdę jednak rozmawiania można się nauczyć, a lęk przed telefonicznym…28.04.2014
Dlaczego rozmowy są nagrywane?
W branży call center nagrywanie rozmów to obecnie standard. Z jednej strony stanowi ono podstawę zawarcia umowy na odległość, z drugiej – w razie pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości – można się do niego odwołać. Fakt nagrywania rozmów z klientami warto…