Techniki sprzedaży przez telefon: część 1 – model AIDA

18.10.2017

Choć nazwa modelu AIDA może brzmieć znajomo, nie należy łączyć jej ani z tytułem opery, ani z popularnym wschodnim imieniem. AIDA to akronim złożony z pierwszych liter angielskich słów: Attention-Interest-Desire-Action. Uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie – to kolejne etapy Twojego procesu…

czytaj dalej

Opinie klientów a skuteczność sprzedaży w call center

16.08.2017

Obecnie, kiedy na rynku konsumenckim dostępne są produkty i usługi wielu firm, klienci muszą dokładnie analizować swoje decyzje zakupowe, aby dokonywać właściwych wyborów. Dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu coraz większą popularność zyskują fora, sklepy internetowe oraz serwisy gromadzące opinie klientów.…

czytaj dalej

Co nowego w call center? Przegląd branżowych trendów

25.07.2017

Branża call center nieustannie się zmienia, a nowe trendy w obsłudze odpowiadają na zapotrzebowanie klientów. Oszczędność czasu, szeroki wybór form kontaktu, łatwy i szybki dostęp do informacji – to obecnie najważniejsze cechy charakteryzujące udaną transakcję. 1. Wielokanałowość O strategii omnichannel…

czytaj dalej

Welcome call – 5 zasad skutecznej rozmowy

19.06.2017

Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz. Przebieg rozmowy powitalnej – welcome call – ma niebagatelne znaczenie dla zadowolenia klienta i wyników sprzedaży call center. O czym należy pamiętać, by pierwszy kontakt zakończył się sukcesem?Angielski termin welcome call (cold call)…

czytaj dalej

Personalizacja obsługi klienta a CX

31.05.2017

To klienci napędzają efektywną sprzedaż i rozwój firmy, dlatego warto zadbać, by każdy z nich czuł się wyjątkowo. Personalizacja obsługi jest jednym z najważniejszych czynników, budujących pozytywne doświadczenie klienta w kontakcie z firmą.…

czytaj dalej

Omnichannel, czyli wielokanałowa komunikacja z klientem

16.03.2017

Telefoniczna obsługa klienta to skuteczna forma komunikacji, lecz współczesne trendy w marketingu rekomendują rozszerzenie jej o inne kanały łączności. Czym jest omnichannel i dlaczego warto przekształcić call center w contact center?…

czytaj dalej

3 najczęstsze błędy telemarketerów, czyli co najbardziej irytuje klientów?

13.02.2017

Tarcia na linii klient-konsultant zdarzają się w każdym call center, lecz odpowiedzialność za ewentualne konflikty spoczywa przede wszystkim na Tobie. Jakie zachowania telemarketerów najbardziej irytują klientów i jak prowadzić rozmowę, by rozmówca nie zakończył jej nerwowym trzaśnięciem słuchawką?…

czytaj dalej

Sprzedaż przez telefon – jak ją zorganizować krok po kroku?

13.01.2017

Dział telemarketingu można stworzyć w swojej firmie krok po krok. Pytanie, które trzeba sobie wówczas zadać, brzmi: czy posiadam czas, miejsce, odpowiednie zasoby ludzkie oraz fundusze. I czy wykonywanie dziesiątek telefonów w ciągu dnia do klientów jest na pewno tym,…

czytaj dalej

Call center od A do Z: część II – zapożyczenia

13.12.2016

Branża call center prężnie rozwija się na całym świecie, dlatego specjalistyczne słownictwo pełne jest zapożyczeń z języka angielskiego, zrozumiałego w każdym zakątku globu. W drugiej części naszego słowniczka wyjaśniamy kilka najpopularniejszych pojęć.…

czytaj dalej

Call center od A do Z: część I – akronimy i skróty

13.11.2016

Jeśli pracujesz w call center i czytasz branżową literaturę, z pewnością często trafiasz na zapożyczenia z języka angielskiego lub tajemnicze, obco brzmiące skróty. Co zrobić, gdy nie jesteś pewny znaczenia któregoś z pojęć? Sięgnij do naszego słowniczka, a każdy termin…

czytaj dalej

Trendy w obsłudze klienta

13.10.2016

Przed erą e-sklepów i social mediów obsługa klienta polegała na uprzejmej rozmowie z klientem podczas jego wizyty w salonie a także na wysłaniu mu od czasu do czasu katalogu z ofertą. Później przyszły czasy obsługi telefonicznej. W nowoczesnym świecie samo…

czytaj dalej

Dlaczego warto dbać o CX?

13.09.2016

Customer Experience ma ogromny wpływ na ocenę Twojej firmy, nawet jeśli nie jesteś jeszcze świadomy istnienia tego zjawiska. Doświadczenia klientów powstają bowiem niezależnie i samodzielnie po każdym kontakcie z usługodawcą. Warto zatroszczyć się o jakość tych doświadczeń – utrzymanie wysokiego…

czytaj dalej

3 powody, dla których warto wdrożyć kampanie sms’owe

22.08.2016

Zastanawiasz się nad wdrożeniem w firmie kampanii sms’owych, ale nie wiesz, czy mają one sens? Mają. Według badań aż 97% Polaków korzysta z wiadomości tekstowych, a aż 70% wysyła sms’y codziennie. Dla Ciebie oznacza to ogromne możliwości, pod warunkiem, że…

czytaj dalej

Utrzymanie klienta – jak to robić dobrze i skutecznie?

28.06.2016

Każdy pozyskany klient to dla firmy sukces. Dążąc do rozwoju i mocnej pozycji na rynku warto jednak pamiętać nie tylko o zdobywaniu nowych klientów, ale i utrzymaniu tych dotychczasowych. Zwłaszcza, że z punktu widzenia ekonomii jest to o wiele mniej…

czytaj dalej

Call center – 3 fakty, które warto znać

27.05.2016

Oczekiwania klientów rosną, a ich obsługa zmienia się bardzo dynamicznie. Co warto zmienić, jakie czynniki wziąć pod uwagę, by być firmą konkurencyjną na rynku?…

czytaj dalej

Pozyskanie klienta w call center- jak to robić dobrze?

29.04.2016

Pozyskanie nowego klienta przez telefon to spore wyzwanie. Dlaczego? Bo klienci bardzo często mają niezbyt dobre doświadczenia związane z tą formą kontaktu z firmą. Bo nie znają produktu lub usługi, jakie im oferujemy. Bo nie mają w danej chwili czasu…

czytaj dalej

Customer Experience – jak poprawić doświadczenia Twoich klientów?

22.02.2016

Customer Experience to ogół wrażeń, odczuć, jakich klient doświadcza w kontakcie z Twoją firmą i sposób, w jaki ją postrzega. Oczywistą sprawą jest, że każda marka chce, by doświadczenia te były jak najlepsze, a klient w przyszłości z chęcią wybierał…

czytaj dalej

Call center a contact center

29.01.2016

W czasach, gdy niemal każda firma obecna jest w Internecie, a potencjalni klienci kontaktu z marką szukają już nie tylko drogą telefoniczną, ale też poprzez pocztę elektroniczną, blogi, czaty, komunikatory, warto pomyśleć o rozbudowie zakresu działania call center. Rozwinięciem tego…

czytaj dalej

Jak zmierzyć skuteczność Call Center?

16.12.2015

Osiąganie jak najlepszych wyników powinno być głównym celem nie tylko każdego pracodawcy, lecz także pracownika. Praca w call center dla wielu może wydawać się niewymierna. Tak jednak nie jest. By jasno określić słabe i mocne strony przyjętej strategii, efektywność pracowników…

czytaj dalej

Zarządzanie jakością w telemarketingu

23.11.2015

Jeśli chcemy, by nasze call center się rozwijało, a poziom satysfakcji odczuwany przez klientów był coraz wyższy, musimy kontrolować jakość usług i obsługi klienta oferowaną przez nas w danej chwili. A kontrola możliwa jest tylko wówczas, gdy stosowane przez nas…

czytaj dalej

Welcome calls i ich znaczenia w budowaniu relacji z klientami

18.09.2015

Welcome calls to nowe narzędzie marketingowe mające na celu ulepszenie współpracy z klientem w telemarketingu. Są to rozmowy telefoniczne służące przywitaniu klienta oraz poinformowaniu go o szczegółach oferty, a także przedstawieniu możliwości uzyskania pomocy. Mają dać klientowi poczucie, że wraz…

czytaj dalej

Obsługa połączeń przychodzących cz.2

14.08.2015

Skuteczna obsługa połączeń przychodzących stanowi ważną część działań firm oferujących sprzedaż wysyłkową oraz biur podróży. W obu przypadkach jej zadaniem jest usprawnienie procesu zakupowego, udzielenie klientowi wyczerpującej informacji na temat usług i produktów oraz zadbanie o wizerunek marki. Telefon może…

czytaj dalej

Obsługa połączeń przychodzących cz.1

13.07.2015

Działania związane z telemarketingiem mogą odbywać się dwukierunkowo. W pierwszym wypadku to sprzedawca nawiązuje kontakt z przyszłym klientem i stara się przekonać go do skorzystania z oferty. W drugim to klient dzwoni do telemarketera w celu rozwiązania problemu lub zamówienia…

czytaj dalej

Jak wyszkolić dobrego telemarketera?

30.06.2015

Zanim zapoznamy telemarketera z ofertą firmy, podpowiemy, jak reagować na konkretne sytuacje i co mówić, powinniśmy nauczyć go, jak właściwie posługiwać się głosem oraz jak słuchać klienta. Głos i umiejętność słuchania to narzędzia, które decydują o skuteczności działań w branży…

czytaj dalej

Uczciwość w telemarketingu – dlaczego się opłaca?

26.05.2015

Sprzedawcy mają jeden nadrzędny cel: sprzedawać. Ich szefowie nie oceniają ich przecież za uprzejmość w stosunku do klientów, zaangażowanie czy umiejętność prowadzenia rozmowy, ale za osiągane wyniki. W efekcie telemarketerzy chwytają się różnych, nie zawsze uczciwych metod: obiecują korzyści, których…

czytaj dalej

Dlaczego osoba, do której dzwonimy, odkłada słuchawkę i jak temu zapobiec?

17.04.2015

Telemarketer w ciągu dnia wykonuje dziesiątki telefonów do obecnych i potencjalnych klientów. Niestety, większość z nich kończy się odłożeniem słuchawki przez rozmówcę. Zdarzają się również sytuacje, w których poirytowany klient decyduje się powiedzieć telemarketerowi, co myśli o jego pracy i…

czytaj dalej

Rozmowa rekrutacyjna na konsultanta telefonicznego – co powinieneś wiedzieć?

20.02.2015

W powszechnej świadomości praca w call center należy do tych, które stosunkowo łatwo zdobyć, ale z którymi raczej trudno związać się na dłużej. W efekcie, o stanowisko konsultanta telefonicznego bardzo często ubiegają się osoby, które dopiero zaczynają swoją zawodową karierę.…

czytaj dalej

Skrypt rozmowy telefonicznej – dlaczego jest taki ważny?

22.12.2014

Dobry i skuteczny telemarketer nie powinien działać i zachowywać się jak maszyna oraz brzmieć tak, jakby wszystko czytał z kartki. Równocześnie jednak, niczym najlepszy uczeń, wszystko powinien mieć „wykute na blachę”, gdyż niedoinformowanie, brak reakcji, podawanie informacji w sposób chaotyczny…

czytaj dalej

Badania marketingowe przez telefon cz. II

01.12.2014

„Dziękuję, nie jestem zainteresowany”- to odpowiedź, jaką słyszy w słuchawce większość marketerów. Taki los pracownika infolinii? Niekoniecznie. Bo choć sytuacji tej trudno całkowicie uniknąć, można ją zminimalizować. Wystarczy przeprowadzić badania grupy docelowej. I dzwonić wyłącznie do osób, które mogą być…

czytaj dalej

Badania marketingowe przez telefon cz. I

31.10.2014

Telemarketing to doskonałe narzędzie badawcze. Pozwala ocenić poziom satysfakcji klienta z usługi, stopień rozpoznawalności marki czy, jeśli mamy zamiar wprowadzić nowy produkt, rynkowy potencjał. Co jednak najważniejsze, badania prowadzone przez telefon w przeciwieństwie do ankiet papierowych czy wypełnianych online, dają…

czytaj dalej

Jak rozmawiać z klientami przez telefon? Przydatne wskazówki.

17.07.2014

Telefoniczny kontakt z klientem – prędzej czy później każdy z nas zostaje postawiony przed tym zadaniem. Nawet jeśli na co dzień nie pracuje się w telemarketingu, tylko np. w niewielkiej agencji reklamowej.…

czytaj dalej

Infolinia przyjazna klientom

24.06.2014

Na stronach firm coraz częściej można znaleźć informacje, że otrzymały one tytuł firmy przyjaznej klientom. A w sieci coraz częściej można znaleźć klientów, którzy z tymi informacjami polemizują. I to przywołując konkretne argumenty.…

czytaj dalej

telemarketing reklamacja

Jak radzić sobie ze zdenerwowanym rozmówcą?

14.05.2014

Zdenerwowany, niezadowolony klient, który podczas rozmowy wyładowuje swoją złość na konsultancie to nieprzyjemna sytuacja. Rozwiązania są dwa: można ją zaostrzyć lub załagodzić. Jak się zachować i co zrobić, by klient nie rzucił słuchawką?…

czytaj dalej

Dlaczego warto mieć swoją własną infolinię?

24.04.2014

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, by uruchomić w swojej firmie profesjonalną infolinię? Najprawdopodobniej nie, gdyż najczęściej kojarzy się nam ona z operatorami telefonii stacjonarnej i komórkowej czy bankami. Tymczasem, profesjonalna infolinia może przynieść sporo korzyści.…

czytaj dalej

wczytaj więcej

Kategorie

Wyszukiwarka

Newsletter