Praca w telemarketingu: pięć porad, jak poprawić komfort pracownika

15 czerwca 2021

Zawodem coraz częściej wybieranym przez młode osoby jest telemarketing. Praca w tej branży cieszy się zainteresowaniem oczywiście także i wśród starszych osób, które uwielbiają codzienny kontakt z klientem. W obu przypadkach, niezależnie od wieku, konieczne jest zadbanie o komfort w pracy, tak aby pracownik podczas pracy czuł się dobrze, dzięki czemu osiągane przez niego wyniki mogą ulec poprawie. Jest to odpowiedź na pytanie, jak poprawić wydajność w pracy – pracownik pracujący w komfortowych warunkach będzie pracował po prostu… lepiej! Jak to jednak osiągnąć? Sprawdź!

Przerwy dla ducha i ciała

Doskonałym pomysłem, który odpowiada na kwestię, jak dbać o pracownika, jest zorganizowanie przestrzeni przeznaczonej na relaks, z której zatrudnione osoby będą mogły korzystać w trakcie przerw. Zazwyczaj ten czas wolny jest spędzany w kuchni, która dla wielu nie jest wymarzonym miejscem na odpoczynek. Odpowiednie zaaranżowanie strefy relaksu pozwoli pracownikom naładować baterie na kolejne godziny intensywnej pracy.

Wygodne miejsce pracy

Mówiąc o dosłownym komforcie pracownika, nie można pominąć oczywiście wygodnego stanowiska pracy. To niezwykle istotne, aby każda zatrudniona osoba miała własną przestrzeń. Biuro, dopasowane krzesło, odpowiednie ustawienie i wielkość monitora – to podstawy, o których nie może zapomnieć żaden właściciel firmy mieszczącej się w biurze.

Warto zwrócić uwagę także na hałasy i zadbać o odpowiednie podzielenie przestrzeni, aby dźwięki innych rozmawiających osób nie utrudniały rozmów. Ciągły hałas jest męczący i z biegiem czasu może stać się ogromnym dyskomfortem dla pracownika.

Brak scenariusza

Telemarketing to branża, w której zazwyczaj trzeba trzymać się scenariusza podczas rozmów z klientem. Wielu pracowników doceni jednak pewną swobodę w trakcie rozmów, co może wpłynąć pozytywnie na ich pewność siebie, a także poprawić wizerunek marki w oczach rozmówcy – nikt nie lubi sucho brzmiących komunikatów, które brzmią jakby były czytane z kartki. Możliwość dostosowania stylu rozmowy do klienta sprawi, że w efekcie pracownik będzie czuł się bardziej komfortowo.

Regularna motywacja

Praca w call center, pomimo tego że jest wykonywana w biurze wśród ludzi, dla wielu może wydawać się dość samotna. Pracownik swoje obowiązki wykonuje sam, nie pracuje w grupie, a kontakt, na którym opiera się jego praca, jest na odległość. Dlatego tak istotne jest częste motywowanie pracownika i pokazywanie mu, że jego wyniki są istotne dla całego zespołu. Dobrym pomysłem jest organizowanie regularnych spotkań grupowych, które sprawią, że chęć i zapał do pracy zostaną utrzymane na stałym poziomie, a pracownik będzie wiedział, nad czym musi jeszcze popracować, a z czego może być dumny.

Zdrowe przekąski

Wspomnieliśmy już o ogromnej wadze przerw podczas pracy i tego, aby firma umożliwiła zatrudnionym osobom odpowiednie ich spędzenie. Warto zadbać także o to, aby pracownik w chwilach wolnych od pracy miał możliwość przegryźć coś zdrowego. Najlepiej sprawdzają się w tym przypadku owoce oraz orzechy – to połączenie zdecydowanie lepiej wpłynie na samopoczucie pracownika niż pełen cukru batonik. Dzięki takiego drobnemu elementowi jego poziom komfortu i zadowolenia z pracy z pewnością wzrośnie.

Kategorie