3 powody, dla których warto wdrożyć kampanie sms’owe

22 sierpnia 2016

Zastanawiasz się nad wdrożeniem w firmie kampanii sms’owych, ale nie wiesz, czy mają one sens? Mają. Według badań aż 97% Polaków korzysta z wiadomości tekstowych, a aż 70% wysyła sms’y codziennie. Dla Ciebie oznacza to ogromne możliwości, pod warunkiem, że odpowiednio je wykorzystasz.

Sms’y nadal popularne

Mimo smartfonizacji i dynamicznego rozwoju social mediów tradycyjne sms’y nadal mają się bardzo dobrze. Co sprawia, że zainteresowanie tą formą komunikacji nie spada? Prostota korzystania, szybkość dostarczenia wiadomości a także brak konieczności połączenia z internetem.

Kampania sms’owa – dlaczego warto?

Klienci są zainteresowani tą formą kontaktu

Sms’y jako forma kampanii marketingowych prowadzonych przez contact center sprawdzają się bardzo dobrze. Potwierdzają to liczne badania opinii publicznej. Prawie 70% Polaków otrzymuje sms’y komercyjne od firm. Mało tego, 2/3 z tych osób chce je nadal otrzymywać, gdyż uważa je za mocno przydatne. Co z pozostałą 1/3? Dla tej grupy irytująca jest zbyt duża częstotliwość a także komunikaty niedostosowane do ich potrzeb. Warto o tym pamiętać budując bazę kontaktową i przygotowując treść wiadomości!

Jak widać konsumenci nie tylko czytają sms’y od firm, ale też są nimi żywo zainteresowani. Największą popularnością cieszą się oczywiście informacje dotyczące promocji i rabatów. Za bardzo atrakcyjne uznaje je aż 90% klientów!

phone-1399797_960_720

Klienci mają pozytywny stosunek do kampanii sms’owych

Pozytywny stosunek odbiorców do wiadomości sms’owych wynika z kilku czynników. Po pierwsze, zazwyczaj zawierają informacje, które są dla klienta naprawdę przydatne. Po drugie, można je przeczytać szybko i w dowolnej chwili. Po trzecie, komunikacja poprzez sms’y wyklucza element nachalności, którego konsumenci tak bardzo nie lubią u telemarketerów.

Sms’y zwiekszają rozpoznawalność marki

Kampania sms’owa to świetny sposób na to, by zapisać się w świadomości klientów. Pole nadawcy w sms’ach może bowiem zostać dokładnie zdefiniowane. Wpisując w to miejsce nazwę marki, przypominamy o sobie odbiorcy, zwiększamy rozpoznawalność naszej marki i jej świadomość wśród konsumentów.

Kampania sms’owa a branże

Kampanie sms’owe znakomicie sprawdzają się w różnych branżach, takich jak sieci sklepów stacjonarnych, e-sklepy, agencje turystyczne czy kluby sportowe. Wykorzystując ten kanał komunikacji, przekażesz swoim klientom informacje dotyczące nowych produktów, akcji promocyjnych czy wyprzedażowych, wydarzeń sportowych, jakie będą się odbywały w ich miejscowości, przypomnisz im o terminie opłaty faktury, powiadomisz o statusie złożonego przez nich zamówienia. W ten sposób wzmocnisz więzi łączące Cię z Twoimi klientami i zadbasz o ich pozytywne doświadczenia.

Kategorie