Sprzedaż przez telefon – jak ją zorganizować krok po kroku?

13 stycznia 2017

Dział telemarketingu można stworzyć w swojej firmie krok po krok. Pytanie, które trzeba sobie wówczas zadać, brzmi: czy posiadam czas, miejsce, odpowiednie zasoby ludzkie oraz fundusze. I czy wykonywanie dziesiątek telefonów w ciągu dnia do klientów jest na pewno tym, czym powinni zajmować się Twoi pracownicy. Jeśli odpowiedź brzmi nie, telefoniczny kontakt z klientami lepiej powierzyć profesjonalnemu call lub contact center.

Baza danych

Jeśli jednak postanowiłeś spróbować, musisz zacząć od podstaw, czyli stworzyć bazę danych potencjalnych klientów. Można ją zbudować na kilka sposobów. Bardzo popularny jest zakup gotowych baz od brokerów baz danych. Najlepszym, najpewniejszym i najskuteczniejszym sposobem jest jednak stworzenie bazy w oparciu o leady sprzedażowe. Wykorzystywanie danych, jakie konsumenci pozostawili na Twojej stronie, decydując się na wypełnienie formularza kontaktowego, oznacza, że dzwonisz wyłącznie do osób, które potencjalnie są zainteresowane Twoją ofertą. I które w przypadku telefonu nie zareagują irytacją czy odłożeniem słuchawki.

System

Baza danych to nie jedyne narzędzie, na jakim będą pracować telemarketerzy. Potrzebny jest jeszcze odpowiedni system – wielokanałowa platforma, dzięki której komunikacja będzie przebiegała sprawnie, a obsługę klienta będzie cechowała najwyższa jakość. Takie rozwiązania pozwalają również planować dalszą komunikację z klientem czy docierać do jeszcze większej liczby osób.
Jeśli zatem sprzedaż telefoniczna ma być dobrze zorganizowana, profesjonalna i optymalnie wykorzystywać czas telemarketerów, telefon to zdecydowanie za mało.

Telemarketerzy

Profesjonalny dział call center to nie tylko profesjonalny sprzęt, ale też, a może przede wszystkim, profesjonalni telemarketerzy. Zamiast werbowania przypadkowych osób lub doszkalania pracowników, którzy w firmie z pewnością mają już swoje zadania i w sprzedaży niekoniecznie muszą czuć się dobrze, zatrudnij osoby z doświadczeniem.

Materiały

I sprawa ostatnia – odpowiednie materiały. Telemarketerzy muszą przecież dobrze poznać Twoje produkty lub usługi, by móc nie tylko dobrze je wypromować, ale też wyczerpująco odpowiedzieć na ewentualne pytania ze strony klientów.

Dokumentacja obejmuje również skrypty – scenariusze rozmów, uwzględniające najczęściej zadawane pytania oraz metody reagowania na sytuacje kryzysowe.

Kategorie