Cold call – na czym polega ta technika?

15 marca 2023

Cold call to jedna z najczęściej wykorzystywanych technik w telemarketingu do pozyskiwania nowych klientów. Wiele osób uważa ją za nieco przestarzałą, jednak należy wiedzieć, że taka metoda ma ogrom zalet, które warto docenić. Jakich i na czym dokładnie polega cold calling? Dowiesz się tego z dzisiejszego artykułu. Sprawdź!

Czym jest cold call i na czym polega?

Zacznijmy od tego, czym dokładnie jest cold call. Najprościej mówiąc, jest to kontakt z klientem na “zimno”. Osoba, z którą się kontaktujesz, jest “brana z zaskoczenia”. Nie spodziewa się wcześniej, że będziesz się z nią kontaktować. Do tego najczęściej nie miała w ogóle styczności z firmą, którą reprezentujesz.

Przez taki efekt zaskoczenia, technika ta uważana jest za mało skuteczną. W praktyce jednak wielokrotnie okazuje się naprawdę dobrym rozwiązaniem. Oczywiście, będą osoby, które od razu powiedzą, że nie są zainteresowane. Pewna część może jednak w ten sposób szybko przekonać się, że to, co oferujesz, zdecydowanie jest dla niej. 

Musisz się jednak odpowiednio przygotować do rozmowy. Przed wykonaniem telefonu dokładnie przygotuj sobie skrypt, najważniejsze zalety danego rozwiązania, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Dzięki temu będziesz w stanie przekonać potencjalnego klienta oraz sprawić, że ten po prostu Ci zaufa. A wtedy, jak wiadomo, prędzej przystanie na Twoją propozycję.

Dlaczego warto stosować technikę cold calling?

Techniką cold calling warto zainteresować się z kilku niezwykle ważnych powodów. Jakich? Przede wszystkim jesteś w ten sposób w stanie nawiązać szybki i bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. To niezwykle ważne szczególnie w branżach o dużej konkurencyjności, kiedy liczy się czas.

Do tego, podczas takiej rozmowy, jesteś w stanie ciekawie przedstawić ofertę i poznać reakcję swojego odbiorcy na jej temat. Następnie, gdy pojawiają się obiekcje, jesteś w stanie od razu je zbić. Odpowiednimi argumentami pokażesz rozmówcy, że jest to rozwiązanie, którym zdecydowanie warto się zainteresować.

Cold call bardzo często budzi także ciekawość. Wiele osób zaczyna po prostu zastanawiać się, po co dzwonisz. Z chęcią wysłuchają wtedy, co masz do powiedzenia – o ile oczywiście będą mieć na to akurat w danej chwili czas.

Warto także wiedzieć, że cold calling to bardzo skuteczna metoda na dotarcie do tych najstarszych grup odbiorców. Ci najczęściej nie są zbyt obeznani w nowych technologiach i bardzo cenią właśnie kontakt telefoniczny.

Jak skutecznie wykorzystywać cold calls?

Aby cold calling był skuteczny, należy oczywiście odpowiednio przygotować się do prowadzenia takiej kampanii. Pamiętaj więc, aby zawsze:

Cold call jest więc techniką, którą zdecydowanie warto stosować w telemarketingu. Jest to świetna szansa na przedstawienie swojej oferty, nawiązanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnie zainteresowanymi osobami i pokazania im, że to dokładnie to, czego potrzebują.

Kategorie