4 triki sprzedażowe, które poprawią Twoją skuteczność

16 kwietnia 2018

Wykonałeś już setki połączeń, a Twoje wyniki sprzedażowe w dalszym ciągu stoją w miejscu? Zrób sobie chwilę przerwy, zaparz ciepły napój i zapoznaj się z naszymi patentami na skuteczne prowadzenie rozmów telefonicznych.

1. Dzwoń w dogodnym momencie

Jedną z najważniejszych kwestii, poruszanych w trakcie niemal każdego szkolenia wdrażającego nowych pracowników call center, jest ilość nawiązanych połączeń oraz wynikająca z niej częstotliwość kontaktów z klientem. Pomocne będą tu wszelkiego rodzaju badania i analizy, charakteryzujące codzienne nawyki i zachowania naszej grupy docelowej.

Aby zwiększyć efektywność w tym obszarze, zalecane są następujące działania:

2. Zadbaj o jakość rozmowy

Jak Cię słyszą, tak Cię piszą – dosłownie! Przedstawiając ofertę skup się nie tylko na treści, ale i właściwej prezentacji. Ograniczenie się wyłącznie do słuchu nie wystarcza rozmówcy, który – z oczywistych powodów – nie może przywołać w trakcie rozmowy Twojego wizerunku. Zaczyna go więc tworzyć w oparciu o pozyskanie informacje: ton, barwę, siłę czy dynamikę głosu, dopisując Ci domniemane cechy. Jeżeli ilość sygnałów negatywnych przewyższy pozytywne, słuchawka zostanie odłożona.

3. Poznaj mechanizmy ludzkiej psychiki

Nasze umysły kryją w sobie wiele tajemnic. Jedną z nich są pewne skłonności, które – przy zaistnieniu określonych warunków i odpowiedniej sytuacji – skutecznie kierują naszymi zachowaniami, silnie oddziałując na podświadomość. Najbardziej odczuwalnym efektem jest silna potrzeba posiadania danego produktu/usługi.

W sprzedaży najczęściej wykorzystuje się następujące mechanizmy:

4. Wykaż wartość marki

Żadne zabiegi promocyjne nie odniosą sukcesu, jeśli nie przedstawisz rozmówcy swojej marki w odpowiednio atrakcyjny i wiarygodny sposób. Warto umieszczać w widocznym miejscu na stronie rekomendacje zadowolonych klientów, a rozmowy uzupełniać wynikami statystyk sprzedażowych – szczególnie przy produktach „naj” dla: kategorii wiekowej, płci czy regionu zamieszkania.

Oto przykładowe sformułowania, na które musisz być przygotowany w trakcie rozmowy:

Koniec przerwy – czas wracać na słuchawkę i wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce!

Kategorie