7 korzyści dla Twojej firmy z telemarketingu
10 kwietnia 2014
Telemarketing ma jeden zasadniczy cel – wzrost sprzedaży produktów i usług. Be względu na to, czy dzwonimy z informacją o nowym odkurzaczu, chcemy przeprowadzić ankietę, poznać opinię czy umówić się na spotkanie nadrzędny cel pozostaje ten sam. Telemarketing pozwala to robić, dzięki scaleniu w jedno narzędzia badawczego, promocyjnego i handlowego. Profesjonalne call center działające w strukturze firmy może przynieść także szereg innych pośrednich korzyści.
Korzyść 1 – zbieranie opinii
Sprzedawanie, prowadzenie działań marketingowych, budowanie witryny firmowej czy działania w social mediach. Co decyduje o ich sukcesie? Dokładna znajomość klienta – jego potrzeb, oczekiwań. Skąd jednak pozyskać tę wiedzę? Np. z badań opinii prowadzonych telefonicznie. Rozmowa to najlepsze, najbardziej wiarygodne narzędzie służące lepszemu poznaniu potencjalnych klientów. A pełna wiedza o grupie docelowej pozwala na doskonalenie oferty, produktów czy usług.
Korzyść 2 – budowanie lojalności klienta
Telefon do klienta, który dokonał już u nas zakupu, z informacją o nowym produkcie czy też promocji na dany towar to idealny sposób na podtrzymanie kontaktu i zbudowanie więzi. Klienci doceniają to, że o nich pamiętamy. I wówczas znacznie chętniej się odwdzięczają – np. dokonując kolejnego zakupu lub polecając nasze usługi innym.
Korzyść 3 – efektywność
Zastanawiasz się, jak to możliwe, że odzew na Twój mailing i inne formy promocji jest tak niewielki? Być może pominąłeś jeden bardzo istotny krok. Nie pomyślałeś nad grupą docelową. Zamiast kierować się przypadkiem i rozsyłać swoją ofertę do wszystkich, zaproponuj swój produkt lub usługi osobom, które realnie mogą być nimi zainteresowane. Dzięki badaniom CATI, będącym elementem telemarketingu i rozbudowanym bazom danych oferta trafia tylko na podatny grunt.
Korzyść 4 – zwiększenie obszaru działania firmy
Rynek bardzo szybko się nasyca. Zwłaszcza jeśli sprzedajemy produkty, które są przeznaczone na dłużej niż jeden sezon. Telemarketing to idealny sposób, by wyjść nie tylko poza lokalny rynek, ale też poza granice kraju. I znaleźć jeszcze więcej potencjalnych klientów.
Korzyść 5 – informacja
Masz świetny produkt. Problem polega jednak na tym, że Twoi potencjalni klienci o tym nie wiedzą. Być może nie zaglądają na stronę internetową. Być może nie przemawia do nich skomplikowany język techniczny. Być może nikt im nie powiedział, co zyskają, wybierając dany towar. Kontakt telefoniczny pozwala dokładnie omówić szczegóły i pokazać, w jaki sposób klient może wykorzystać dany produkt. I jakie będzie miał z tego korzyści.
Korzyść 6 – minimalne koszty reklamy
Każdej firmie zależy na tym, by sprzedawać jak najwięcej. Oczywiście, by sprzedać, trzeba najpierw poinformować klientów o swoim produkcie. To z kolei wiąże się z promocją. Możliwości zareklamowania towaru czy usługi jest wiele: reklama w tv, czasopiśmie lub telewizji, mailing, ulotki. Problem nie polega jednak wyłącznie na tym, ile pieniędzy włożyliśmy w reklamę, ale i na tym, czy te pieniądze przekładają się na sprzedaż. W tej grupie telemarketing jest narzędziem stosunkowo niedrogim (kosztuje mniej niż wysłanie do klienta przedstawiciela handlowego i jest skuteczniejszy od mailingu). Co więcej pozwala dokładnie zmierzyć efektywność prowadzonych działań.
Korzyść 7 – znalezienie klienta
Dziś nie można czekać aż klient pojawi się w drzwiach. Trzeba go informować o swoim istnieniu i o nowych produktach. Tym bardziej że konkurencja nigdy nie śpi. Nie pozwól, by wybór, jakiego dokonają Twoi potencjalni klienci, był dziełem przypadku. Lepiej zadzwoń do nich i opowiedz im o swojej firmie oraz jej usługach.