Call center wstępem do kariery. Dlaczego warto zacząć pracę w tej branży?

14 sierpnia 2020

Praca w call center przez wiele osób jest traktowana po macoszemu. Pogardliwie nazywa się ją “pracą na słuchawkach”, a część osób broni się przed zatrudnieniem w tej branży rękami i nogami. Tymczasem namolni i denerwujący klientów konsultanci przechodzą do przeszłości, a branża call center, coraz częściej określana także mianem contact center, cały czas się rozwija. Do tego praca w takim miejscu stwarza szeroki wachlarz zawodowych możliwości. Gdzie można kontynuować karierę z takim doświadczeniem?

Praca w call center – najważniejsze korzyści

Niektórym osobom żądnym wyzwań praca w call center może wydawać się monotonna. Jednak mimo to – a może właśnie dzięki temu – w tej branży można wykształcić kilka cech, które przydadzą się na kolejnych etapach kariery. Telemarketing często ma na celu sprzedaż produktów lub usług, dzięki czemu można tu dogłębnie poznać techniki sprzedażowe. Co ważne, nie tylko od strony teoretycznej, ale i wielokrotnie przetestować te metody w praktyce.

Nieustanny kontakt z klientem wymaga także cierpliwości, odporności na stres i panowania nad emocjami. Ludzie po drugiej stronie słuchawki bywają roszczeniowi, ale konsultant musi reagować z pełnym spokojem. Dzięki takiej pracy można więc świetnie wyszkolić się w obsłudze klienta, a do tego wyćwiczyć cierpliwość oraz prawidłową dykcję – głos odgrywa w pracy telemarketera niebagatelną rolę.

Ścieżki kariery po pracy w call center

Doświadczenie z call center połączone z powyższymi umiejętnościami otwiera przed telemarketerami ciekawe perspektywy. Interesująca może być dalsza kariera w branży, naturalny wydaje się przeskok do działu sprzedaży, ale również w innych sektorach rynku na byłych konsultantów czeka sporo możliwości.

Praca w HR

Praca w call center to ciągły kontakt z ludźmi. W branży HR, czyli Human Resources, będzie podobnie. Umiejętności nabyte w kontaktach z klientami były telemarketer będzie mógł wykorzystywać przy rekrutacji pracowników, ich szkoleniach oraz monitoringu ich kariery. Przyda się empatia, opanowanie i inne techniki interpersonalne. Doświadczenie z call center będzie też atutem w negocjacjach warunków umowy.

Kariera w branży ubezpieczeniowej

Techniki sprzedażowe i negocjacyjne wypracowane w telemarketingu można wykorzystać także w pracy na stanowisku agenta ubezpieczeniowego. W tej branży również trzeba umieć przekonać klienta, a do tego w jasny i dokładny sposób przedstawić mu korzyści płynące z wyboru określonej oferty. Jednocześnie jest to praca dla osób ambitnych i pracowitych – wynagrodzenie wiąże się z premiami i benefitami uzależnionymi od wyników.

Praca lektora

Jak już wspominaliśmy, skuteczny pracownik call center nie obędzie się bez nienagannej dykcji oraz umiejętności odpowiedniego modulowania głosem. Dlaczego więc nie rozwijać swojej kariery w tym kierunku? Dobrzy lektorzy są rozchwytywani – dubbingują filmy i reklamy, czytają audiobooki, pracują w radiu. Wkroczenie do tej branży wymaga sporo pracy nad dykcją i kilku kursów, ale w zamian oferuje ciekawą ścieżkę kariery.

Własna działalność

Praca w call center podnosi pewność siebie i wykształca umiejętność podejmowania szybkich decyzji, a także reagowania na stresujące sytuacje. Takie cechy mogą pomóc w podjęciu ryzyka i otworzeniu własnej działalności. Techniki negocjacyjne wyuczone w call center pomogą z kolei przekonać do swojego projektu potencjalnych partnerów i klientów. Praca na własny rachunek będzie przy tym niezwykle satysfakcjonująca.

Kategorie