Książki o telemarketingu, które warto przeczytać

24 marca 2016

Chcesz, by Twoje call center działało jeszcze sprawniej? Zastanawiasz się, jak doszkalać, motywować i sprawdzać efektywność pracowników? Szukasz dobrych wzorców działania, które pomogą Ci stać się czołowym graczem na rynku? A może jesteś telemarketerem i zastanawiasz się, co zrobić, by Twoja praca była mniej frustrująca, klienci łatwiej dawali się przekonać, a efekty były spektakularne? Przygotowaliśmy listę tytułów, które warto mieć zawsze pod ręką.

1. Techniki skutecznej sprzedaży przez telefon i internet – Josiane Chriqui Feigon

Dla kogo? Przede wszystkim dla sprzedawcy.

W czym Ci pomoże? Książka odpowiada na wszystkie najważniejsze pytania telemarketera, zarówno tego początkującego, który zastanawia się, jak się przedstawić, jak zacząć rozmowę, by klient nie odłożył słuchawki i jak w zajmujący sposób zaprezentować ofertę, jak również tego, który naprawdę chce się rozwijać. Poszczególne rozdziały zręcznie omawiają poszczególne etapy rozmowy i podpowiadają, jak sterować dyskusją, jak zadawać odpowiednie pytania, by zbudować zaufanie, jak radzić sobie z zastrzeżeniami, jak słuchać i jak finalizować transakcje.

2. Dzwonisz, sprzedajesz – Artur Affek

Dla kogo? Przede wszystkim dla telemarketera.

W czym może Ci pomóc? Ta książka uczy przede wszystkim tego, jak rozmawiać i jak słuchać. Spora grupa telemarketerów działa bowiem na zasadzie automatycznej sekretarki, która poza suchą informacją o produkcie nie ma nic więcej do zaoferowania. Książka „Dzwonisz, sprzedajesz” podpowiada, w jaki sposób budować zaangażowanie, jak wykorzystywać emocje w procesie sprzedaży i jak czytać między wierszami. Spory nacisk kładzie również na finalizację sprzedaży, bo przecież w pracy telemarketera to ona jest najważniejsza.

3. Perswazyjny telemarketing. 50 narzędzi sprzedaży i obsługi klienta przez telefon do zastosowania od zaraz – Bartłomiej Stolarczyk

Dla kogo? Dla telemarketera, właściciela firmy, każdego, kto odbiera telefony i ma kontakt z klientami.

W czym Ci pomoże? Przede wszystkim w tym, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach i przekuwać je w sukces. Zwłaszcza że niewygodnych pytań, na które telemarketer musi odpowiadać każdego dnia, nie brakuje. Podobnie jak „spotkań” z rozmówcami, którzy krzyczą czy zachowują się mało kulturalnie.
W książce Stolarczyka znaleźć można 50 konkretnych przykładów prezentujących określoną sytuację, postawę i podpowiedź, w jaki sposób można zareagować. Praktyczne porady przydadzą się i handlowcom, i pracownikom help desku, i managerom, którzy chcą podnieść kompetencje zespołu sprzedażowego.

Kategorie