Największe korzyści, jakie wyniesiesz z pracy w telemarketingu
15 kwietnia 2020
Dla wielu osób praca w telemarketingu nie jest szczytem marzeń. Część ludzi na samo wspomnienie takiej formy zatrudnienia odżegnuje się od niej z całych sił. Tyle że pracę w call center najczęściej i najgłośniej krytykują ci, którzy sami nie mieli okazji jej spróbować. Tego typu zatrudnienie przynosi bowiem kilka wymiernych korzyści. Jakich? Postanowiliśmy je przybliżyć.
Elastyczne źródło dochodów
Branża call center dynamicznie się rozwija. Swoje działy telemarketerów rozwijają największe przedsiębiorstwa, inne korzystają z usług zewnętrznych firm. Dzięki temu w branży stosunkowo łatwo o zatrudnienie. Wystarczy krótkie szkolenie, by zdobyć odpowiednią wiedzę o produktach firmy i jej strategii sprzedażowej – proces wdrożenia do nowej pracy jest więc bardzo prosty.
Zaletą pracy w call center może być też możliwość elastycznego dopasowania grafiku do własnych potrzeb. Działy telemarketingu często działają do późnych godzin, dlatego zatrudnienie w takim miejscu może być dobrym rozwiązaniem dla osób, które mają zajęte poranki. Z tego powodu call center nadaje się także jako dodatkowe źródło dochodów, na przykład dla uczniów i studentów. Wbrew pozorom telemarketing to także praca, w której z czasem można wynegocjować sobie całkiem wysoką pensję.
Doświadczenie w sprzedaży
Osoby, które nie planują spędzania wielu lat w pracy ze słuchawkami, również nie muszą omijać call center szerokim łukiem. Zatrudnienie w tej branży to bowiem świetny wstęp do tego, by kontynuować swoją karierę w sprzedaży. Po pierwsze, w czasie szkoleń przyszły telemarketer poznaje szereg technik sprzedażowych, które następnie ma okazję przetestować w czasie codziennie przeprowadzanych rozmów z klientami. Wówczas może na własnej skórze sprawdzić ich skuteczność – taka wiedza może pomóc w kolejnych miejscach pracy.
Dzięki zatrudnieniu w call center można zebrać również doświadczenie niezbędne na kolejnych stanowiskach pracy związanych ze sprzedażą czy też obsługą klienta. Na polskim rynku pracy doświadczenie wciąż zapewnia bowiem przewagę kandydatom ubiegającym się o wolny etat. Zwykle to ten wpis w życiorysie ma większe znaczenie niż choćby poziom wykształcenia. Dla wszystkich, którzy planują na przykład ubieganie się o pracę w banku, doświadczenie z call center może być dobrym wstępem do przyszłej kariery.
Rozwój kompetencji w kontaktach międzyludzkich
Spędzanie kilku godzin dziennie na rozmowach z klientami rozwija również umiejętności komunikacyjne, a może nawet pomóc w wykształceniu nowych cech charakteru. Praca w call center owocuje zwykle uodpornieniem się na krytykę. Telemarketer nie może bowiem brać sobie do serca pretensji niezadowolonych klientów, powinien zachowywać spokój w każdej sytuacji. Z tego powodu z czasem przestaje przejmować się krytyką, co może skutkować zwiększeniem pewności siebie również w kontaktach międzyludzkich poza pracą.
Praca w call center to także sposób na walkę z nieśmiałością. Dzięki niej można zyskać sporo odwagi w kontaktach z drugim człowiekiem. To także ciekawa opcja dla ludzi zbyt gadatliwych – telemarketer w pracy uczy się bowiem uważnego słuchania innych.