SIP Trunk – co to jest i jak pomoże w call center?

15 listopada 2023

Każde call center powinno dążyć do tego, by działać skuteczniej i bardziej wydajnie, a przy tym nie generować dodatkowych kosztów. Rozwiązaniem, które wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, jest SIP Trunk. Dzięki niemu można bardziej efektywnie zarządzać połączeniami przychodzącymi, korzystając z sieci internetowej. Czym dokładnie jest SIP Trunk i do czego przyda się w call center? Wyjaśniamy.

SIP Trunk – co to jest?

SIP Trunk to rozwiązanie, które wykorzystuje tzw. protokół SIP, czyli w angielskim oryginale Session Initation Protocol. Służy on do zarządzania sesjami komunikacyjnymi.

Sam SIP Trunk jest natomiast usługą telekomunikacyjną, dzięki której można realizować połączenia telefoniczne, wykorzystując do tego sieć internetową. Takie rozwiązanie umożliwia obsługę nawet kilku połączeń na jednym numerze telefonu.

SIP Trunk to sposób na zupełną rezygnację z połączeń analogowych. W zależności od wybranego wariantu, konto SIP Trunk pozwala na prowadzenie rozmów na kilku, ale też nawet kilkudziesięciu liniach jednocześnie.

Jak wykorzystać SIP Trunk w call center?

SIP Trunk to zatem świetne rozwiązanie dla call center – i to zarówno tych, które działają jako jeden z działów firmy, jak i zewnętrznych podmiotów. Jest bowiem jednym z najprostszych sposobów na uruchomienie centrali telefonicznej.

Ta usługa zdecydowanie upraszcza działanie centrów telemarketingowych. Dzięki niej można obniżyć koszty rozwoju call center. To również spore ułatwienie już na początku działalności. Dzięki SIP Trunk nie trzeba instalować drogich rozwiązań telekomunikacyjnych w nowej lokalizacji. Wystarczy wykorzystać do rozwoju call center istniejącą sieć internetową.

Call center często wykorzystują SIP Trunk na jeden z dwóch sposobów. Po pierwsze, w ten sposób można uruchomić infolinię, która będzie obsługiwała wiele połączeń przychodzących na jeden numer – ich liczba zależy od liczby wspomnianych kanałów. Po drugie, ta usługa umożliwia identyfikowanie się wielu połączeń wychodzących jako konkretny numer, co jest przydatne przy kampaniach telefonicznych.

Warto dodać, że dzięki zastosowaniu sieci internetowej SIP Trunk pozwala nie tylko na obsługę połączeń głosowych, ale również wideo.

Dlaczego warto zdecydować się na SIP Trunk?

SIP Trunk w call center będzie mieć wiele zalet. Do najważniejszych należą:

Podsumowanie: SIP Trunk w call center – czy warto?

SIP Trunk to usługa, która w prosty i skalowalny sposób umożliwia obsługę wielu połączeń internetowych z jednego numeru. Warto na nią postawić zarówno przy uruchamianiu infolinii, jak i prowadzeniu kampanii telemarketingowych. Dzięki niej, przy odpowiednim łączu internetowym, można szybko i bez dodatkowych kosztów zyskać centralę telefoniczną z prawdziwego zdarzenia.

Kategorie