Techniki sprzedaży przez telefon – część IV: storytelling

17 sierpnia 2018

Jak zbudować historię, która w kilka chwil pozwoli zbudować zainteresowanie klienta? Wykorzystaj umiejętność opowiadania niesamowitych historii – storytelling, by poprawić swoje wyniki sprzedażowe w call center.

Skuteczność storytellingu

Dlaczego tak chętnie słuchamy opowieści? Jednym z powodów jest silna potrzeba przynależności do grupy, z którą porozumiewamy się głównie za pomocą pasjonujących historii. Bogate opisy sprzyjają pobudzaniu wyobraźni słuchaczy, którzy chętniej identyfikują się z naszym przekazem – angażując uwagę oraz emocje. Na przełomie stuleci storytelling stał się narzędziem do pozyskiwania władzy nad poglądami oraz preferencjami – skutecznie promując kolejne ustroje, idee, a także pozycję największych marek na rynku światowym (Coca-Cola, Appe, IBM) i polskim (Wedel, Żywiec, Allegro).

Wartości ponad korzyściami

Storytelling to, najkrócej mówiąc, sztuka świadomego budowania relacji poprzez oddziaływanie na wyobraźnię i emocje słuchacza za pomocą życiowych opowieści i metafor. Co ważne, nie chodzi wyłącznie o więzi na poziomie międzyludzkim – liczą się również marka i produkt, stanowiące odpowiedź na zaspokojenie określonych potrzeb wygenerowanych przez historię. Warto powalczyć o zainteresowanie klienta swoim story: badania wskazują na to, że aż w 80% decyzje zakupową klienta determinują emocje.

Storytelling w call center – strategie i triki

Nie ma większej różnicy, czy reklamujesz właśnie luksusową wycieczkę do egzotycznego kraju, czy też nowy środek czyszczący. Najważniejszym czynnikiem sprzedaży jest historia, z którą powiążesz produkt. Jak ją stworzyć?

Kategorie