Telemarketing jest skuteczny. Dowody!

14 kwietnia 2014

Telemarketingowi lubi się przyszywać czarną łatkę. Mówi się, że klienci go nie lubią, bo jest zbyt natarczywy i są nieufni w stosunku do tej formy robienia zakupów. Badania pokazują jednak coś zupełnie innego. Telefon to kanał komunikacyjny lubiany przez klientów, a telemarketing to obszar, z którego korzysta jeszcze stosunkowo niewiele firm. Warto zatem postawić na profesjonalne call center i wyróżnić się na tle konkurencji.

Oto 6 dowodów na to, że telemarketing jest skuteczny.

info

Dowód 1

Żyjemy coraz szybciej, mamy coraz mniej czasu na codzienne obowiązki i chętnie korzystamy z możliwości robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Taką możliwość daje właśnie telemarketing.

To ważna informacja. I pokrywa się z odczuciami konsumentów. Zgodnie z raportem Catman najważniejsze zalety zakupu produktów i usług za pomocą kontaktu telefonicznego to oszczędność czasu (39% wskazań), wygoda zakupu (25% wskazań) oraz całodobowa obsługa (24% wskazań).

 

Dowód 2

Kontakt telefoniczny to najchętniej wybierany przez klienta kanał komunikacji z firmą. Potwierdza to badanie opinii konsumentów przeprowadzone przez IIBR na zlecenie Interactive Intelligence. Zgodnie z nim na call-center jako na preferowaną formę kontaktu wskazuje 37 proc. badanych, zaś na e-mail i tradycyjne biuro obsługi klienta odpowiednio 23 i 18 proc. ankietowanych.

 

Dowód 3

Z badania przeprowadzonego w ramach VII edycji projektu Siła telemarketingu wynika, że Polacy chętnie korzystają z kontaktu z usługodawcami poprzez infolinię. Ok. 70% konsumentów dzwoni do call center raz na 2-3 miesiące. Warto zatem zadbać o ten kanał komunikacyjny.

 

Dowód 4

Zgodnie z raportem stworzonym przez firmę Limel tylko 1,96% firm używa sprzedaży przez telefon, a niespełna połowa konsumentów nie otrzymała w zeszłym roku żadnej propozycji zakupowej przez telefon. Co to oznacza dla Ciebie? Że możesz skutecznie zagospodarować tę lukę i wyróżnić się na tle konkurencji.

 

Dowód 5

W 2012 roku 9% Polaków zakupiło przez telefon przynajmniej 1 produkt. To całkiem niezły wynik zważywszy na fakt, że oferty sprzedażowe w ramach CC trafiają do stosunkowo niewielkiej grupy konsumentów.

 

Dowód 6

W Polsce call center obsługują przede wszystkim sektor finansowy 33,3% oraz telekomunikacyjny 28%. Z zagranicznych doświadczeń wynika jednak, że systemy CC sprawdzają się wszędzie, od sektora dóbr szybko zbywalnych po dobra luksusowe, a nawet w sektorze publicznym. Tak mówi raport zorganizowany przez Obserwatorium UP w Podlasiu.

Kategorie