Pozyskanie klienta w call center- jak to robić dobrze?
29 kwietnia 2016
Pozyskanie nowego klienta przez telefon to spore wyzwanie. Dlaczego? Bo klienci bardzo często mają niezbyt dobre doświadczenia związane z tą formą kontaktu z firmą. Bo nie znają produktu lub usługi, jakie im oferujemy. Bo nie mają w danej chwili czasu lub ochoty na rozmowę. Jak pokonać te przeszkody i zdobyć klienta poprzez call center?
Nie działaj po omacku
Sprawa pierwsza to dobra baza. Dlaczego? To proste. Wyobraź sobie, że próbujesz sprzedać samochód osobie, która nie ma prawa jazdy albo książkę z mięsnymi przepisami wegetarianinowi. Prawdopodobieństwo, że zdobędziesz klienta, jest bliskie zeru, prawda? Dzwoniąc pod wszystkie dostępne Ci numery telefonów niepotrzebnie marnujesz czas, swój i rozmówcy.
Precyzyjne określenie grupy docelowej i stworzenie bazy kontaktów, które mogą być potencjalnymi klientami to dobry początek. Jeśli telefonujesz do firm, spróbuj dowiedzieć się o nich jak najwięcej. W trakcie rozmowy zyskasz solidny punkt zaczepienia.
Zamień cold call na warm call
Kiedy wykonujemy tzw. cold call, a zatem dzwonimy do osoby, która tego telefonu się nie spodziewa, mamy tylko jedną szansę, by zrobić dobre wrażenie. I trzeba ją w 100% wykorzystać.
Po pierwszej, unikaj najczęstszych błędów popełnianych przez telemarketerów: nie działaj jak automat, nie bądź zbyt nachalny i nie skupiaj się wyłącznie na produkcie. To najkrótsza droga do tego, by rozmówca po prostu się rozłączył.
By zdobyć klienta, musisz go zaciekawić i zaangażować. Jak to zrobić?
– zarażaj optymizmem – pozytywne nastawienie, ciepły, energiczny głos i uśmiech nie sprzedają produktu od razu, ale będą dobrym wstępem do miłej rozmowy,
– mów o korzyściach – zamiast opowiadać o produkcie i jego zaletach skup się na korzyściach, jakie klient może odnieść z jego zakupu,
– słuchaj rozmówcy – warto zadawać pytania i słuchać odpowiedzi; w ten sposób pokonasz obiekcje klienta i zyskasz cenną wiedzę na temat jego oczekiwań oraz potrzeb.
Buduj relacje
Fakt, że rozmówca podczas pierwszego kontaktu powiedział „nie, dziękuję”, nie oznacza, że musisz z niego rezygnować. Warto podjąć drugą czy nawet trzecią próbę i to z kilku powodów. Po pierwsze, lepiej poznasz klienta. Po drugie, dasz mu czas do namysłu i porównania ofert. Po trzecie, mając dodatkową wiedzę na jego temat być może znajdziesz dodatkowe argumenty, by go przekonać.
Czy warto otworzyć własne, małe call center? Dowiedz się więcej z artykułu: http://blog.cco.com.pl/telemarketing/jak-zalozyc-male-call-center-czy-to-sie-oplaca