Jak założyć małe call center? Czy to się opłaca?
15 grudnia 2021
Na rynku call center znajduje się coraz więcej dużych firm, które współpracują z największymi korporacjami. Oferują swoje usługi przede wszystkim w największych miastach, często obsługują tysiące połączeń dziennie.
Nie wszyscy chcą jednak korzystać z oferty takich molochów. Dotyczy to przede wszystkim mniejszych firm, które nie są w stanie wydawać tak dużych sum na ten obszar działalności. Idealnym rozwiązaniem będzie dla nich małe call center.
To właśnie tutaj otwiera się nisza, z której możesz skorzystać. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy otwieraniu własnego, niewielkiego call center.
Jak otworzyć małe call center? Pomysł na biznes
Na otworzenie własnego centrum telemarketingu decydują się zwykle osoby, które mają pewne doświadczenie w tej branży. Może być nim praca w call center, najlepiej na wysokim szczeblu. Dzięki temu znasz już rynek i mechanizmy, które rządzą branżą.
Ważne, by mieć pomysł na zagospodarowanie niszy, o której pisaliśmy we wstępie. Może być nim działalność na lokalnym rynku, w niewielkim mieście. Może to być także indywidualne podejście do klienta – takiej postawy próżno szukać w wielkich sieciówkach. Twoje call center musi się czymś wyróżniać.
Jak założyć call center? Najważniejsze kwestie
Kiedy masz już dokładnie zdefiniowany pomysł, czas zabrać się do pracy. Kluczowe będą cztery obszary działań.
Biuro i sprzęt
Nawet małe call center musi mieć jakąś siedzibę. Pokój w Twoim mieszkaniu raczej nie przejdzie. Najpewniej trzeba będzie wynająć biuro.
Na początek powierzchnia nie musi być duża. Nie trzeba inwestować w osobne biuro dla każdego telemarketera. Wystarczy wydzielić dla każdego obszar roboczy.
Konieczne będzie również odpowiednie wyposażenie. Każdy pracownik call center powinien mieć własne biurko, komputer, a także słuchawki z mikrofonem. Istotny będzie też komfortowy fotel.
Oprogramowanie
Najpewniej konieczne będzie również wykupienie specjalnego oprogramowania. W tym przypadku najprostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z wirtualnego systemu call center. Jak założyć takie centrum? Nic prostszego – oprogramowanie można uruchomić w każdej przeglądarce internetowej.
Pracownicy
Nawet jeśli będziesz pracować w pocie czoła, sam nie podołasz. By Twoje call center od początku było konkurencyjne, musisz mieć przynajmniej dwóch, trzech pracowników. Przygotuj się na rotację personelu – nie wszyscy chcą wiązać się z tą branżą na dłużej. Zwróć jednak uwagę na potencjał pracowników – weź pod uwagę cechy takie jak elokwencja czy prawidłowa dykcja.
Poszukiwania klientów
By otwarcie własnego centrum telemarketingu się opłacało, musisz szybko zyskać klientów. W przeciwnym razie koszty zatrudnienia pracowników i licencji na oprogramowanie szybko sprowadzą Cię do parteru.
Ile kosztuje call center? Wszystko zależy od Twojego rozmachu. By nie ryzykować porażki, najlepiej już na starcie zarezerwować pewną kwotę na marketing.
W branży call center istotna jest przede wszystkim obecność w sieci. Warto zadbać o reklamę w mediach społecznościowych, ale przede wszystkim w wyszukiwarce internetowej. Nie zapomnij o pozycjonowaniu własnej strony internetowej. Powinna być dobrze zoptymalizowana i wyświetlać się wysoko na liście wyników. Inaczej klienci raczej do Ciebie nie trafią.
Pomyśl też o funkcjonalnych rozwiązaniach. O najważniejszych systemach w nowoczesnym call center przeczytasz w kolejnym artykule: http://blog.cco.com.pl/telemarketing/nowoczesne-call-center-jakie-funkcjonalnosci-powinny-sie-w-nim-znalezc