5 branż, w których warto wdrożyć usługi call center

18 czerwca 2019

W wielu branżach aktywna sprzedaż bezpośrednia uchodzi za najważniejszy element działalności, niezbędny do pozyskania nowego klienta lub utrzymania stałego. W innych (a czasem i tych samych) ogromne znaczenie ma jakość i skuteczność konsultantów, gotowych pomóc w rozwikłaniu najróżniejszych problemów. Gdzie call center jest kluczowe do rozwoju i sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa? Sprawdzamy!

1. Bankowość i finanse

Banki i instytucje finansowe to firmy, które najczęściej korzystają z usług call center, zarówno w formie wewnętrznej, jak i poprzez outsourcing. Egzystencja na rynku finansowym w dzisiejszych czasach opiera się w przeważającej większości na aktywnej i skutecznej sprzedaży bezpośredniej. Banki stosują kampanie wychodzące, takie jak telesprzedaż i badania CATI. Najczęściej sprzedawane przez telefon produkty bankowe to kredyty, karty i ubezpieczenia. Ponadto bankowe contact center obsługują połączenia przychodzące od klientów w ramach działania infolinii i helpdesku.

Instytucje finansowe takie, jak firmy inwestycyjne i biura kredytowe również bazują na telesprzedaży, pozyskując nowych klientów i utrzymując stałych poprzez oferowanie różnorodnych usług (np. lokaty, pożyczki, ubezpieczenia, inwestycje). Pracownicy call center firm inwestycyjnych mają też za zadanie umawianie spotkań.

2. Ubezpieczenia

Przedstawiciele ubezpieczeniowi oferują najczęściej polisy na życie, na mieszkanie i komunikacyjne, a także od następstw nieszczęśliwych wypadków. Zwłaszcza w ostatnim czasie obserwuje się rosnący trend na sprzedaż usług medycznych. Działania te mają na celu równie często utrzymanie dotychczasowych klientów, jak i pozyskanie nowych.

Ponadto ubezpieczyciele za pośrednictwem call center realizują badania, głównie w formie projektów CATI. Mimo rosnącego znaczenia internetowych form komunikacji w contact center telefoniczne Biura Obsługi Klienta i infolinie sprzedażowe firm ubezpieczeniowych nie tracą na znaczeniu.

3. Telekomunikacja i informatyka

Przedstawiciele sieci komórkowych i telefonicznych sprzedają głównie nowy sprzęt oraz promocyjne pakiety usługowe. Podobnie jest w przypadku dostawców internetu i telewizji satelitarnej.

W czasach, gdy branża ta rozwija się niezwykle dynamicznie, a na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych technologii, operatorzy komórkowi i dostawcy internetu mają nie lada wyzwanie, ale też szereg możliwości, aby pozyskać nowych klientów z pomocą ofert najnowszego sprzętu i dedykowanych rozwiązań. Usługi call center są najprostszym i najszybszym sposobem, aby dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych zmianami oraz nowościami.

Również i w drugą stronę kompleksowa obsługa ma znaczenie. Żaden konsument nie wyobraża sobie dziś współpracy z usługodawcą, który nie udzieli mu szybkiej pomocy z wadliwym sprzętem lub podczas problemów np. z połączeniem internetowym. Zadowolenie z operatora komórkowego lub dostawcy internetu klienci oceniają również pod kątem sprawności i użyteczności helpdesku.

4. Energetyka

W ostatnim czasie branża energetyczna coraz bardziej się rozrasta. Sprawia to, że firmy z tego obszaru chcąc liczyć się na rynku muszą coraz sprawniej wdrażać rozwiązania call center. Aż 21% osób, które decydują się na zmianę dostawcy prądu, za powód podają brak wsparcia lub niedostateczne kompetencje konsultantów. Dlatego ważne jest, aby call center obsługujące ten obszar posiadało dobrze przeszkolone i odpowiednio duże zaplecze pracowników.

Call center w branży energetycznej skupia się na obsłudze połączeń przychodzących i realizacji działań z zakresu obsługi klienta znacznie mocniej, niż na sprzedaży i oferowania usług.

5. Motoryzacja

Branża motoryzacyjna wykorzystuje działalność call center na wielu płaszczyznach. Celem ogólnym jest podtrzymywanie pozytywnego wizerunku danej marki samochodowej poprzez stały kontakt z klientami. Jednym z najczęstszych działań jest w tym przypadku zapraszanie potencjalnych klientów na dni otwarte salonu i inne wydarzenia, takie jak eventy okolicznościowe czy sezonowe akcje serwisowe. Popularne jest też umawianie na jazdy próbne, a także badania satysfakcji po ich zakończeniu.

Działania te najczęściej kieruje się do osób, które uczestniczyły już w poprzednich kampaniach, prenumerują czasopisma motoryzacyjne lub należą do konkretnej grupy zawodowej. Chodzi najczęściej o kierowców lub właścicieli flot samochodowych. Serwisy i salony muszą mieć dobrze skonstruowaną infolinię przychodzącą, sprawnie obsługującą interesantów i udzielającą pomocy swoim klientom.

Kategorie