Call tracking – co to jest i dlaczego warto?

15 września 2023

Działania call center to dziś nie tylko odbieranie telefonów, wykonywanie połączeń i informowanie klientów o ofercie. To również wsparcie dla działań marketingowych firmy. Ułatwiają to specjalistyczne usługi, które dostarczają marketingowcom cennych danych. Jednym z takich rozwiązań jest call tracking. Co to jest i dlaczego z punktu widzenia telemarketerów warto postawić na taką usługę?

Co to jest call tracking?

Call tracking to technologia, która pozwala uzyskać informacje na temat źródeł przychodzącego połączenia telefonicznego. Dzięki temu rozwiązaniu zyskujemy wiedzę, skąd dzwoniący klient uzyskał numer do firmy – czy był to na przykład efekt wizyty na stronie, czy też skorzystania z reklamy.

Call tracking działa na podstawie skryptu, który trzeba zainstalować na stronie internetowej firmy. Identyfikacja połączeń jest możliwa dzięki technologii VoIP. Rozwinięte usługi call tracking potrafią również rozpoznać, jak dzwoniący klient poruszał się po stronie i które słowa kluczowe go przyciągnęły.

Dlaczego warto zdecydować się na call tracking?

Usługa śledzenia połączeń, jak na język polski można przetłumaczyć call tracking, pozwala na zebranie cennych danych do analizy. Źródła telefonów wykonywanych do firmy można później porównać z wynikami call center i dojść do ciekawych wniosków na temat skuteczności reklam czy typu klientów, którzy decydują się na kontakt z firmą, a potem finalizują z nią transakcję.

Przede wszystkim takie rozwiązanie pozwala na dokładniejszą analizę działań reklamowych i promocyjnych firmy. Dzięki tej usłudze można lepiej ocenić skuteczność poszczególnych form promocji. Call tracking uwidacznia też, jakie elementy kampanii reklamowych są najważniejsze dla klientów. Dzięki temu można lepiej zaplanować budżet reklamowy.

Dla samego call center informacje o źródłach połączeń przychodzących pomagają podzielić klientów na grupy i dobrać do nich lepsze narzędzia oraz techniki sprzedaży telefonicznej. Efektem będzie większa skuteczność w rozmowach z klientami. Jeszcze więcej informacji o dzwoniących można zyskać dzięki integracji call trackingu z Google Analytics.

Zastosowanie call tracking pozwala również lepiej ocenić wagę telefonu i call center w działaniach firmy. Ta usługa pokazuje, jak dużo osób odwiedzających stronę decyduje się na kontakt telefoniczny. Jeśli okaże się, że to spory odsetek, warto wyeksponować numer telefonu do firmy na witrynie – to może szybko zwiększyć zasięg i poprawić wyniki sprzedażowe telemarketerów.

Warto przy tym wspomnieć, że klienci decydujący się na kontakt telefoniczny znajdują się na dole lejka sprzedażowego. Im więc ich więcej, tym większe prawdopodobieństwo konwersji.

Podsumowanie: czy call tracking to przydatne rozwiązanie dla call center?

Call tracking opiera się na śledzeniu źródeł połączeń przychodzących do call center. To skrypt instalowany na firmowej stronie. Pozwala na pogłębienie informacji na temat klientów dzwoniących do call center. Dzięki temu można zyskać nowe dane marketingowe na temat osób obsługiwanych przez call center. A to zawsze cenne: pozwala na bardziej precyzyjną analizę sposobu działań call center i ich skuteczności.

Kategorie