Jak dostać pracę w call center? Najważniejsze wymagania, jakie musisz spełnić

16 lipca 2021

W młodości każdy z nas rysuje w głowie swoją przyszłą ścieżkę kariery. Wśród wymarzonych zawodów pojawiają się te związane z telewizją, sportem czy estradą, ewentualnie zawodami zaufania społecznego, takimi jak lekarz, sędzia czy nawet strażak. Na tym etapie celem raczej nie jest praca w call center. Porady na jej temat zaczynają nas interesować nieco później. Zdarza się bowiem, że z różnych powodów próbujemy swoich sił właśnie w pracy popularnie nazywanej siedzeniem przy słuchawkach. Kiedy już znajdziemy odpowiedź na pytanie, czy praca w call center jest trudna, przychodzi czas na zaznajomienie się z wymaganiami dotyczącymi tego stanowiska. Postanowiliśmy więc zebrać je w jednym artykule.

Jak dostać pracę? Najważniejsze wymagania do pracy w call center

Bariery wejścia na rynek call center nie są zbyt trudne do pokonania. Nie znaczy to jednak, że każdy nadaje się do takiej pracy. Na ten temat krąży wiele mitów, podobnie jak na temat tego, jak dostać pracę w korporacji. W przypadku call center niezwykle ważna jest komunikatywność – trzeba posiadać umiejętności jasnego i prostego wyrażania własnych myśli. To na nią rekruterzy zwracają uwagę w największym stopniu. W przypadku tej branży zdecydowanie ważniejsze od wykształcenia są tak zwane miękkie kompetencje. Ich brak powoduje najgorsze błędy telemarketerów.

Pracując w call center należy także posiadać odporność na stres i radzenie sobie w trudnych, nerwowych sytuacjach. Z tą umiejętnością wiąże się cierpliwość, która powinna być jedną z głównych cnót każdego telemarketera. Tylko w taki sposób uda się bowiem rozwiać wątpliwości osoby po drugiej stronie słuchawki. Liczy się także charakter pracownika – osoby o silnej osobowości mają w tej branży zdecydowanie łatwiej.

Do istotnych wymagań należy kultura osobista na wysokim poziomie. Bez niej o efektywne rozmowy z klientami trudno. Wśród wymagań na stanowisko konsultanta znajduje się także dobra dykcja. W call center nie zatrudnia się lektorów ani aktorów, ale pracownik nie może mieć słyszalnych wad wymowy, musi wyraźnie się wysławiać. Oprócz tego jednym z wymagań jest dyspozycyjność. Co prawda call center stwarza możliwość elastycznego kształtowania swojego grafiku, ale właściwie każdy pracownik musi się liczyć z pracą popołudniami lub wieczorami.

Wśród niezbędnych umiejętności konsultanta musi być także obsługa systemu telefonicznego, którym będzie się posługiwać. Wdrożenie się w schemat nie będzie trudne dla nikogo, kto na co dzień ma styczność ze smartfonem czy komputerem. Może być to jedynie bariera dla osób starszych. Warto przy tym zaznaczyć, że wśród wymagań do pracy w call center nie ma zwykle doświadczenia w branży ani wyższego wykształcenia – spróbować może każdy.

Call center – zarobki, jakie można osiągnąć w tej branży

Przed rozpoczęciem pracy w call center każdy myśli także o przyszłych zarobkach. Te najmniejsze będą na stanowisku świeżo upieczonego konsultanta. Z czasem jednak stawka wzrośnie, zwłaszcza wówczas, gdy zostaniemy wyróżnieni awansem na stanowisko team leadera, kierującego grupą telemarketerów. Na naprawdę wysokie zarobki mogą natomiast liczyć kierownicy projektów, odpowiedzialni za cały proces konsultacyjny dla konkretnego klienta czy usługi.

Jakie szanse na awans mamy w tej branży? Więcej dowiesz się z artykułu http://blog.cco.com.pl/telemarketing/jak-awansowac-w-call-center-szanse-i-mozliwosci

Kategorie