Jak awansować w call center? Szanse i możliwości

15 października 2022

Telemarketing często kojarzy się z zajęciem dla studentów. Ewentualnie dla tych osób, które chcą dorywczo zwiększyć swoje dochody bądź znaleźć na chwilę przystań w poszukiwaniu lepiej płatnej i ciekawszej posady.

Ten obraz nie do końca jest jednak prawdziwy. Nie brakuje ludzi, którzy zdecydowanie postawili na telemarketing. Praca w branży przez kilkanaście lat sprawiła, że dziś są dyrektorami lub prezesami. Tak – w call center awans w pracy również jest możliwy. Jakie są na to szanse, jakie mamy możliwości? Spieszymy z wyjaśnieniem.

Call center – możliwości awansu poziomego

Kiedy ktoś składa wniosek o awans w pracy, zwykle ma na myśli objęcie wyższego stanowiska. Czasami jednak zmiany w strukturze firmy polegają na tak zwanym awansie poziomym.

On oczywiście również polega na zmianie stanowiska, które jednak znajduje się na tym samym poziomie. Głównym wyróżnikiem takiego awansu jest zmiana rodzaju wykonywanych obowiązków. Oznacza najczęściej przeniesienie do innego zespołu. Często nie wiąże się jednak z podwyżką.

W przypadku call center awans poziomy może polegać na przeniesieniu do innego projektu. W takim przypadku trzeba nieco zmienić swoje podejście, jest wyrwaniem z rutyny. Ale w tej branży może nieść ze sobą również podniesienie zarobków. W telemarketingu ważną rolę odgrywają czasami prowizje od sprzedaży lub jej skuteczności, w czym bardziej perspektywiczny projekt może wydatnie pomóc.

Awans poziomy w call center w ramach większej firmy może oznaczać także przeniesienie do innego działu. Za awans poziomy uważa się także zmiany stanowisk w obrębie konkretnych projektów.

Telemarketing – szanse na awans pionowy

Zdecydowanie bardziej wyczekiwany jest awans pionowy. Osoby, które posiadają na przykład 5 cech idealnego marketera, a także sporo determinacji, mają szansę na wyższe stanowisko i rozpoczęcie zarządzania zespołem czy projektem.

Pierwszą możliwością awansu pionowego jest możliwość uzyskania stanowiska team leadera w call center. Ile zarabia taka osoba? W porównaniu do przeciętnego konsultanta nawet o 50 procent więcej, gra jest więc warta świeczki. To team leader bezpośrednio koordynuje zadania telemarketerów, zajmuje się bieżącymi sprawami, które ich dotyczą, ustala grafiki itp.

Jeszcze wyżej w hierarchii call center znajduje się tak zwany supervisor. W jego gestii leży koordynacja zarządzania poszczególnymi projektami. Ma szerszy przegląd sytuacji, którym musi obejmować nieraz dziesiątki ludzi. Supervisor przygotowuje raporty i monitoruje wyniki poszczególnych zespołów. Rezultaty przekazuje wyżej.

W call center, które jest działem większej firmy, wyżej od supervisora znajduje się kierownik działu call center. W wyspecjalizowanych centrach telemarketingowych na kolejnych szczeblach kariery czekają już natomiast stołki dyrektorskie. To koniec pionowej ścieżki awansów w call center, ale też szczyt nadal osiągalny dla każdego. Wielu z obecnych dyrektorów zaczynało w roli zwyczajnych konsultantów.

Masz jeszcze jakieś wątpliwości związane z pracą w call center? Rozwieje je następny artykuł http://blog.cco.com.pl/telemarketing/na-czym-polega-praca-w-call-center-rozwiewamy-najwieksze-watpliwosci

Kategorie