Jak wybrać słuchawki do call center?
14 lipca 2023
Słuchawka call center z przypiętym do niej mikrofonem to jeden ze znaków rozpoznawczych telemarketera. Dobrze dobrane słuchawki mają bardzo duży wpływ na jakość pracy, nieodpowiedni model może zaś sprawić, że codzienne obowiązki staną się udręką. Podobnie jak techniki sprzedaży telefonicznej czy systemy contact center, tak i słuchawki przez lata ewoluowały. Jakie opcje masz do wyboru? Na co zwrócić uwagę przy wyborze słuchawek? Podpowiadamy!
Słuchawki do call center – najważniejsze rodzaje i ich atuty
Słuchawki do call center różnią się od tych używanych do gier komputerowych czy słuchania muzyki. By dobrać odpowiednie, należy więc sięgnąć po te z segmentu telekomunikacyjnego. Niektórzy producenci nazywają je również słuchawkami biurowymi.
Słuchawki z redukcją szumów
W pierwszej kolejności rozważ zakup słuchawek z redukcją szumów. Dzięki nim telemarketer będzie w stanie niemal zupełnie odciąć się od hałasów docierających z jego otoczenia. Funkcja redukcji szumów powinna poradzić sobie z niepożądanymi dźwiękami nawet w biurze pełnym innych konsultantów.
Słuchawki ze skróconym mikrofonem
Dużą popularność zyskała sobie również słuchawka call center ze skróconym mikrofonem. To z kolei rozwiązanie, które pozytywnie wpływa na jakość dźwięku przesyłanego do klienta. Mikrofon znajduje się bliżej ust, dzięki czemu “zbiera” mniej niepotrzebnych dźwięków.
Bezprzewodowe słuchawki do call center
Z pracą telemarketerów przez lata kojarzyły się wszechobecne kable. Dziś możesz jednak zdecydować się również na słuchawki bezprzewodowe. Dzięki nim można bez problemów poruszać się po biurze bez utraty jakości dźwięku. Jeśli zdecydujesz się na taki wybór, koniecznie sprawdź, jak długo słuchawki są w stanie działać bez ładowania.
Słuchawki zintegrowane z systemem CRM
Bardzo praktycznym rozwiązaniem będą również słuchawki zintegrowane z systemem CRM, który pomaga zarządzać relacjami z klientem. W ten sposób do konsultantów łatwiej i szybciej docierają informacje o osobie, z którą prowadzi lub ma przeprowadzić rozmowę. Trzeba tylko pamiętać, by wybrany model był kompatybilny z systemem, który działa w Twoim call center.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze słuchawek?
Kiedy już zdecydowałeś się na konkretny typ słuchawek, i tak musisz jeszcze zwrócić uwagę na kilka kwestii. Ważny będzie kształt pałąku słuchawek i rodzaj nauszników. Te elementy powinny być odpowiednio wyprofilowane, by po kilku godzinach nie powodowały dyskomfortu. Najlepiej, by dało się je regulować. A ze względów higienicznych przydatna będzie możliwość wymiany nauszników.
Pomocna będzie też regulacja długości mikrofonu. Dzięki temu słuchawka call center będzie mogła dopasować się do wielkości głowy i twarzy konkretnego pracownika. Ważnym rozwiązaniem będzie również możliwość wyciszenia rozmowy oraz regulacji głośności z poziomu samego urządzenia, a nie tylko komputera.
Podsumowanie: jakie słuchawki do call center wybrać?
Jeśli zastanawiasz się, jakie słuchawki do call center wybrać, sięgnij do oferty słuchawek telekomunikacyjnych lub biurowych. Wśród nich znajdziesz produkty z redukcją szumów czy skróconym mikrofonem, a także słuchawki bezprzewodowe i zintegrowane z systemem CRM. Przy wyborze konkretnego modelu zwróć jednak również uwagę na kształt pałąków i rodzaj nauszników urządzenia. Zweryfikuj też, czy jest możliwość regulacji długości mikrofonu oraz wyciszania rozmowy z poziomu słuchawek.