Praca dla studentów? Fakty i mity na temat zatrudnienia w call center

15 stycznia 2021

Mimo że lata mijają i branża dynamicznie się zmienia, praca w call center nadal nie jest uważana za zbyt prestiżową. Wiele osób traktuje ją jedynie jako źródło dorywczego zarobku, nie widząc w niej dla siebie perspektyw rozwoju. Inni wciąż postrzegają ją na podstawie starych amerykańskich filmów, gdzie można było obserwować marketerów stłoczonych niemal łokieć w łokieć w ciasnych salach. Współczesna rzeczywistość call center wygląda jednak zupełnie inaczej, choć wokół zatrudnienia oraz obowiązków ciążących na osobach zarabiających na chleb telemarketingiem narosło wiele mitów. Postanowiliśmy obalić choć kilka z nich. Co w potocznej opinii o call center jest prawdą, a co zupełnie nie zgadza się ze stanem faktycznym?

Mit nr 1: call center to praca tylko na chwilę

Wiele osób zakłada, że praca w telemarketingu to tylko doraźne rozwiązanie, dobre na krótką metę. Tymczasem zatrudnienie w call center może być początkiem ciekawej ścieżki kariery. Choć w takich centralach często dochodzi do dużej rotacji pracowników, ambitne i utalentowane osoby mogą liczyć na awans i bardziej eksponowane stanowiska. Zaczynając “na słuchawkach” można piąć się w hierarchii aż po stanowisko kierownika projektu. Większość firm szuka bowiem kandydatów na menedżerskie posady przede wszystkim wśród własnych pracowników.

Fakt nr 1: telemarketing może być pracą dorywczą

Wspomniana spora rotacja w call center wynika w dużej mierze z tego, że wiele osób nie pracuje na pełen etat. Telemarketing faktycznie świetnie nadaje się na pracę dorywczą. Większość pracodawców w tej branży umożliwia bowiem elastyczne dopasowanie grafiku do możliwości podwładnych, pracę można więc łączyć z innymi zajęciami. W dodatku część call center działa w systemie cotygodniowych wypłat, co czyni je jeszcze bardziej atrakcyjnymi.

Mit nr 2: w call center nie da się dobrze zarobić

W telemarketingu wcale nie pracuje się jedynie za płacę minimalną. Wszystko zależy od stażu pracy oraz wyników. Z czasem można liczyć na podwyżkę i całkiem atrakcyjne zarobki. Często w systemie prowizyjnym – skuteczni pracownicy mogą więc samodzielnie kształtować swoją wypłatę.

Fakt nr 2: w telemarketingu łatwo zdobyć doświadczenie

Większość centrali telemarketingowych prowadzi ciągłą rekrutację. W związku z tym swoich sił często próbują w nich osoby dopiero wkraczające na dorosły rynek pracy. Dla wielu call center staje się znakomitą kopalnią doświadczenia. Znajomość technik sprzedażowych i umiejętność pracy z klientem to kapitał, który można wykorzystać w kolejnych miejscach pracy.

Mit nr 3: w call center każdy sobie poradzi

Mimo że do call center, przynajmniej na okres próbny, dostać się dość łatwo, nie każdy nadaje się do tej pracy. Trzeba zaangażować się w swoje obowiązki, mruczenie pod nosem przygotowanego skryptu nie wystarczy. W telemarketingu sprawdzają się osoby nastawione na efekt swojej pracy, dobrze radzące sobie w trudnych sytuacjach i lubiące kontakt z klientem.

Fakt nr 3: praca w telemarketingu może być wyzwaniem

Mimo że pozornie każdy dzień w call center jest do siebie podobny, w rzeczywistości ta praca może być całkiem interesująca. Przed telemarketerami codziennie stawiane są bowiem nowe wyzwania – z jednej strony są nimi cele nakreślane przez menedżerów, z drugiej problemy i pytania, z jakimi zgłaszają się do nich klienci. Call center to nie miejsce dla tych, którzy chcą tylko przesiedzieć w pracy osiem godzin, a branża dla ambitnych osób.

Czujesz, że telemarketing to idealne zajęcie dla Ciebie? Sprawdź nasz artykuł http://blog.cco.com.pl/telemarketing/praca-w-call-center-co-robic-by-nie-byla-tylko-przystankiem-w-twojej-karierze!

Kategorie