Na czym polega praca w call center? Rozwiewamy największe wątpliwości

14 listopada 2022

Wokół pracy w call center narosło wiele mitów. Niektóre z nich są bardzo pozytywne, większość maluje jednak stanowisko telemarketera jako dość trudny kawałek chleba, który nie przynosi zbyt wielu korzyści.

Jak jest jednak w rzeczywistości? Czy w call center faktycznie warto zatrudnić się tylko “na chwilę”? Czy do tej pracy przyjmują każdego? Czy praca telemarketera opiera się wyłącznie na “wiszeniu na słuchawkach”? Odpowiadamy na te pytania!

Praca w call center – na czym polega? To nie tylko namolni telemarketerzy

Warto zacząć od tego, na czym polega praca w call center. Stereotypowo telemarketer kojarzy się nam przede wszystkim z osobą, która wydzwania do nas z pytaniem o zainteresowanie fotowoltaiką, z ofertą z sieci komórkowej czy propozycją kredytu.

Niektóre call center prowadzą taką działalność, ale wiele zależy od konkretnej firmy i tego, z jakimi przedsiębiorstwami współpracuje. Do zadań telemarketerów należy bowiem również praca w dziale obsługi klienta i rozwiązywanie ich problemów. Do tego, w nowoczesnych contact center, ich obowiązki coraz częściej opierają się nie tylko na dzwonieniu, ale także obsłudze konwersacji pisemnych na czatach.

Osoby na wyższych stanowiskach często zajmują się z kolei nie tylko raportowaniem, ale i biorą udział w przygotowywaniu planów marketingowych.

Call center – czy do pracy naprawdę przyjmą tu każdego?

Call center przez wiele osób jest traktowana jako zabezpieczenie przy ewentualnej utracie pracy, opcja bardzo awaryjna. Pokutuje przekonanie, że telemarketerem może zostać każdy.

Rzeczywiście w tej branży nie brakuje osób młodych, na studiach lub tuż po zakończeniu nauki, ale dziś agencje call center zdają sobie sprawę, że nie każdy sprawdzi się na tym stanowisku. Do pracy w tej branży konieczne są dobrze rozwinięte umiejętności interpersonalne. Osoby, które ich nie posiadają, mogą boleśnie rozczarować się na rozmowie kwalifikacyjnej.

Zarobki w call center – na co można liczyć?

Branża call center jest także postrzegana jako niezbyt dobrze płatna. Na początku faktycznie może być trudno o wysokie wynagrodzenie, ale są i plusy. Niewątpliwe zalety telemarketingu wiążą się z możliwością wpływu na własną pensję. W przypadku osób zajmujących się zdobywaniem klientów każda nowa osoba przekonana do skorzystania z oferty wpływa na premię na koniec miesiąca.

Również telemarketerzy zajmujący się obsługą połączeń przychodzących są oceniani – ci z najlepszymi notami mogą liczyć na dodatki. Wyższe wynagrodzenie czeka też na wyższych stanowiskach.

Praca w call center. Jak wygląda możliwość awansu?

Awans w call center jest jak najbardziej możliwy. Wbrew pozorom praca w tej branży nie oznacza wiecznych rozmów z klientami. Wyższe stanowiska w agencjach call center to team leader oraz supervisor. Pierwszy koordynuje zadania telemarketerów, drugi monitoruje działania różnych zespołów. Co oczywiste, idą za tym wyższe zarobki.

A jak w rozmowie wykorzystać empatię? Kliknij i dowiedz się więcej: http://blog.cco.com.pl/porady/empatia-co-to-jest-i-jak-wykorzystac-ja-w-call-center

Kategorie